Vineri, 14 Februarie 2025
RO EN

Ariston: 27% dintre romani vor sa achizitioneze o pompa de caldura in urmatorii ani

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondentii unui sondaj realizat la solicitarea Ariston Romania planuiesc sa achizitioneze o pompa de caldura in urmatorii 2-3 ani, iar peste jumatate (52%) dintre acestia sustin ca ar face trecerea catre incalzirea cu o pompa de caldura acum, daca ar beneficia de subventii de la stat. Aproape trei sferturi dintre cei intervievati (peste 70%) considera ca statul ar trebui sa acorde subventii pentru a facilita tranzitia catre pompele de caldura, iar 85% spun ca acestea ar influenta decisiv sau cel putin ar juca un rol important in luarea unei decizii privind achizitionarea acestui tip de echipamente. 
Pentru aproape doua treimi dintre respondenti (65,8%), reducerea costurilor la utilitati este principalul argument in favoarea alegerii unei pompe de caldura. Alte argumente in favoarea achizitiei unei pompe de caldura sunt tripla utilitate oferita (incalzire, racire si producerea apei calde menajere - 55,65%), nivelul scazut de poluare (35,36%), posibilitatea utilizarii in zone unde nu exista acces la retele de termoficare sau gaze (15,94%) si conectivitatea avansata prin intermediul aplicatiilor (13,04%). 
Sondajul, care isi propune sa analizeze modul in care romanii se raporteaza la pompele de caldura, a fost realizat in perioada august-septembrie 2024 pe un esantion de 1960 de respondenti.
Pentru prima oara, aceasta editie a sondajului a relevat ca exista un segment de consumatori (12%) pe care planurile UE de modificare a legislatiei privind confortul termic i-ar putea determina sa faca tranzitia spre pompele de caldura in viitorul apropiat.  
Rezultatele sondajului evidentiaza o nevoie acuta de informare in randul consumatorilor cu privire la pompele de caldura, intrucat 43,67% dintre respondenti au mentionat lipsa de informatii ca fiind un factor determinant in decizia lor de a nu achizitiona deocamdata o pompa de caldura. Sursele cele mai importante de informare pentru consumatori  raman articolele si blogurile (36,78%) dar si consultantii sau expertii in incalzire (35,52%). 
"Tranzitia la pompe de caldura presupune trecerea la o noua paradigma de confort termic. Vorbim despre un proces complex, care presupune timp, dar si consum de resurse. Acestea nu sunt doar resurse materiale, unde discutia este mai ampla si implica un sprijin din partea statului pentru consumatori; ele se refera si la sursele din care oamenii isi iau informatia. Observam ca unul dintre impedimentele adoptarii pompei de caldura ca solutie de incalzire este insuficienta informare, motiv pentru care derulam constant campanii de informare si educare. Mai mult decat atat, am creat solutii intermediare pentru a putea face mai usoara trecerea la pompa de caldura. Astfel, exista in portofoliul nostru solutii hibride, adica pompe de caldura care pot fi montate la un sistem de incalzire existent, cu centrala pe gaz. Noi recomandam aceasta solutie ca un prim pas in adaptarea consumatorilor, care astfel vor putea face economii la energie intr-un mod foarte prietenos cu mediul", a declarat Catalin Draguleanu, Head of East Europe Southern Countries - Ariston Group.
Ariston comercializeaza in Romania pompele de caldura aer-apa din gama Nimbus NET R32 -  cea mai noua solutie pentru incalzire, racire si apa calda menajera, cu eficienta ridicata si amprenta de mediu redusa. Noile pompe au incorporata platforma de diagnoza de la distanta Ariston NET PRO, ceea ce permite verificarea si gestionarea de  la distanta a sistemelor instalate.
***
Ariston Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Group, unul dintre liderii internationali in productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera. Angajamentul Ariston privind eficienta energetica este exprimat prin lansarea constanta de noi solutii bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare si pompele de caldura, precum si prin imbunatatirea eficientei produselor traditionale (boilere sau centrale termice), dar si prin investitiile in noi proiecte. Portofoliul de produse Ariston Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala, conventionale si in condensare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Elco, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare.

Din aceeasi categorie

10 Feb 16:32 | RAMBOLL va superviza pentru 6 milioane de euro extinderea retelei de apa din Deva
04 Feb 12:32 | TeraPlast se extinde in managementul apei prin preluarea Aquatica Experience Group
04 Feb 06:49 | ARISTON: Crestere a interesului pietei pentru produse eficiente energetic
03 Feb 15:15 | ARA: Companiile de apa deruleaza investitii de 6 miliarde euro in modernizare
21 Ian 06:00 | GEBERIT: Asteptari optimiste sustinute de estimarile pietei europene de renovari
23 Dec 06:00 | ARISTON estimeaza redresarea pietei pe termen mediu, urmare a cresterii cererii
19 Dec 11:10 | TeraPlast achizitioneaza productia de tevi din PVC si polietilena a Wavin Ungaria
18 Dec 06:11 | ENVI: Afaceri de 3 milioane euro in 2024 si estimare de crestere cu 15% in 2025
16 Dec 12:10 | Horvath: Pierderile din retelele de termoficare se ridica la 30-35% in Romania
16 Dec 06:45 | ELCO se concentreaza pe furnizarea de solutii HVAC cu impact minim asupra mediului
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA