Joi, 06 Noiembrie 2025
RO EN

Vlad Vamesu, ARCA: Lipsa de resurse financiare face infrastructura mai vulnerabila

Una dintre problemele de baza ale infrastructurii de transport din Romania este lipsa de resurse financiare suficiente, a declarat Vlad Vamesu, presedintele Asociatiei Romane a Constructorilor de Autostrazi (ARCA), intr-un interviu marca #SafeInfrastructure, acordat Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS).
"Exista proiecte derulate in zone care sunt traversate de alunecari, documentate istoric. Realitatea este ca nu sunt bugete suficiente pentru ca acea zona sa fie gestionata prin cea mai buna varianta posibila. Sunt proiecte care presupun construirea unui drum pe o zona de deal pe care se stie ca exista o alunecare. Solutia corecta ar fi construirea unui viaduct. Dar un astfel de viaduct ar costa mai mult decat bugetul alocat intregului drum. Astfel, beneficiarii prefera a doua cea mai buna solutie, care va genera probleme in timp. Multe studii geotehnice sunt vechi, iar acest aspect este neglijat", a explicat reprezentantul ARCA.
De asemenea, o alta problema majora este usurinta cu care se dau "la pachet" proiectarea si executia lucrarilor la infrastructura de transport. 
"Sunt zone mai sensibile, in care ar fi bine ca responsabilitatea proiectului sa si-o asume beneficiarul, pe baza unei solutii alese in urma unui studiu geotehnic profesionist. De multe ori, studiul geotehnic e bun, iar solutia nu tine cont de acest studiu, pentru ca nu s-ar incadra in buget", a subliniat Vlad Vamesu.
Potrivit specialistului, podurile mai vechi de 20 de ani ar trebui expertizate de catre administratori, printr-un program masiv de evaluare si diagnosticare din punct de vedere structural, deoarece unele poduri au nevoie de investitii rapide.
"In Romania a existat mereu o problema cu lucrarile de mentenanta, care trebuie facuta ca la carte. Mentenanta este tratata superficial si asta se vede. Ajungem din nou la bani, pentru ca focusul este pe dezvoltarea infrastructurii noi. In Europa de Vest, nu sunt multe autostrazi construite in ultimii ani, dar cele vechi sunt intretinute corespunzator. Este nevoie de progrese, inclusiv pentru semnalizarea verticala si orizontala, care face parte din elementele de siguranta rutiera", a mai spus reprezentantul ARCA.
Pentru a citi interviul integral, click aici!
***
#SafeInfrastructure este un demers initat de APMGS referitor la bune practici si recomandari pentru siguranta rutiera si sanatatea structurala a infrastructurii de transport. 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA