Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

MT: Sunt in etapa de constructie 35 de loturi cu 750 km de drum expres si autostrada

In acest moment se lucreaza pe 35 de loturi de autostrazi si drumuri expres, cu o lungime totala de 750 de kilometri, a declarat primul-ministru Marcel Ciolacu, cu prilejul unei vizite realizate recent pe santierul Autostrazii Lugoj - Deva (A1), Lot 2 - Margina - Holdea. "In aceasta perioada, dupa 10 ani de zile, in sfarsit se construieste acest tronson care a creat un calvar pentru toti soferii (…) si il felicit pe domnul Grindeanu ca s-a implicat si pana urma s-a gasit o o rezolvare. (…) Sunt 35 de loturi in executie, in acest moment, de drum expres si autostrada, respectiv 750 km", a declarat Marcel Ciolacu.
Constructorii, reprezentati de asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - SA & PE Construct - Euro-Asfalt doo sunt pregatiti sa inceapa constructia sectorului de 10 km, dintre Margina si Holdea, care ar urma sa intregeasca Autostrada Lugoj - Deva. Valoarea contractului este de 1,82 milioane de lei (fara TVA).
Supravegherea santierului va fi asigurata de IRD Engineering.
 
 
"Este un proiect greu, finantat prin PNRR, care presupune inclusiv constructia a doua tuneluri unidirectionale, pana in 2026. Autorizatia de construire pentru prima sectiune (E1) a acestui lot a fost emisa, iar acum constructorii sunt mobilizati in santier cu 112 muncitori si 116 utilaje, din care o parte sunt pregatite pentru inceperea lucrarilor la tunelul cu doua galerii in lungime de 2,13 km. In maximum doua saptamani, constructorul va trimite si varianta finala a Proiectului Tehnic pentru sectiunea cu tuneluri (E2) ceea ce va permite si emiterea Autorizatiei de construire si pentru acesta. Practic, aceasta abordare etapizata permite pregatirea accesului spre sectiunea cu tuneluri, abordarea eficienta a fluxurilor tehnologice si implicit respectarea termenelor asumate prin PNRR", a transmis Sorin Grindeanu, dupa vizita pe santierul Autostrazii Lugoj-Deva.
Lucrarile vor trebui finalizate pana la sfarsitul anului 2026. "In niciun caz nu se va trece peste acest termen limita", a precizat ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
La finalizare, A1 va avea o lungime de 581 km si va face legatura dintre vestul Capitalei si marile orase Pitesti, Sibiu, Deva, Timisoara si Arad, ajungand pe autostrada M43 a Ungariei, langa Nadlac.
"IRD Engineering supravegheaza proiectul, asigurandu-se ca progresul acestuia este aliniat cu toate obiectivele stabilite, chiar si in conditii dificile de teren. Eforturile noastre continue si colaborarea cu partenerii vor asigura finalizarea proiectului la standarde inalte si la timp, aducand beneficii semnificative pentru mobilitatea si conectivitatea nationala", au transmis reprezentantii IRD Engineering.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA