Luni, 28 Aprilie 2025
RO EN

MT: Finantare de 6,3 miliarde de lei pentru constructie Metrou M6 (1 Mai - Otopeni)

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport si METROREX S.A., in calitate de beneficiar al finantarii nerambursabile alocate in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, au incheiat, in data de 22 octombrie 2020, Contractul de finantare nr. 82 pentru proiectul „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)” Cod MySMIS 117704.
Proiectul „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)” consta in construirea unei noi linii de metrou conectata la actuala retea de metrou a Bucurestiului, care pleaca de la Linia 4 (M4) de la la statia 1 Mai si face legatura directa a Garii de Nord cu Aeroportul Otopeni precum si achizitia a 12 trenuri grele de metrou.
Noua linie de metrou va reduce timpul de calatorie prin reducerea numarului de transferuri necesare in prezent pentru a ajunge la Aeroportul Henri Coanda si va imbunatati traficul rutier prin reducerea numarului de vehicule utilizate pentru a traversa coridorul tinta, imbunatatind in acelasi timp calitatea mediului prin utilizarea ecologica mijloace de transport.
Contributia proiectului la indicatorii specifici din cadrul OS 1.4 va fi cresterea lungimii totale a liniilor de metrou noi construite cu 14,2 km, cresterea numarului de pasageri transportati cu metroul datorita implementarii si constructiei a 12 noi statii. De asemenea, este de asteptat ca ponderea transportului cu metroul in sistemul regional de transport public sa creasca de la 24% in 2016 la 27% 2022 datorita Magistralei 6.
Obiectivele generale ale proiectului M6:
1. Imbunatatirea calitatii si capacitatii transportului public la nivel local si regional;
2. Asigurarea conexiunii la Aeroportul International Henri Coanda;
3. Sprijinirea cresterii populatiei locale si a ocuparii fortei de munca;
4. Minimizarea efectelor negative asupra mediului;
5. Obtinerea costurilor de capital si de exploatare rezonabile.
Obiective specifice:
1. Reducerea timpului de calatorie intre Bucuresti (Gara de Nord) si Otopeni cu 39 de minute pana in 2023;
2. Imbunatatirea calitatii vietii pentru aproximativ 188.890 de persoane (zona de influenta a proiectului Bucuresti Nord + Otopeni);
3. Imbunatatirea retelei de transport prin furnizarea de 14,2 km de linie de metrou noua pana in 2023;
4. Cresterea ponderii modale a metroului in transportul public total cu 3% datorita implementarii proiectului M6;
5. Reducerea poluarii in Bucuresti Nord si Otopeni de la 4369 t CO2 / an in 2023 (anul de punere in functiune) la 21.817 t CO2 / an in 2053 (anul prognozat).
Magistrala 6 va avea un rol relevant in sistemul regional de transport, oferind metrou si acces usor la alte moduri de transport catre:
- doua gari: Gara de Nord (Gara de Nord) si Baneasa;
- doua aeroporturi: Aeroportul International Henri Coanda Otopeni si Aeroportul International Aurel Vlaicu Baneasa;
- punct cheie in traficul rutier: intersectia DN1 si soseaua de centura Bucuresti la statia Bruxelles;
- doua noduri majore de transport public local - la statiile Basarab si Montreal.
Proiectul va contribui la atingerea indicatorilor de program relevanti, dupa cum urmeaza:
- Indicatorul 2S102 „Pasageri transportati suplimentar ca urmare a implementarii proiectului” -35.205.000/an.
- Indicatorul 2S103 „Statii de acces nou construite prin proiect”12 statii.
- Indicator CO 15 - Transport urban: lungimea totala a liniilor de tramvai si de metrou noi sau imbunatatite prin constructia a 14,2 km de linie de metrou noua.
Valoarea totala a proiectului este de 6.333.594.004,58 lei, din care valoarea totala eligibila, finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, este 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totala eligibila aprobata - 2.360.297.240 lei este asigurata din Fondul de Coeziune, iar 15% in valoare de 416.523.042 lei va fi finantata din bugetul beneficiarului).
Perioada de implementare a Proiectului este de 155 luni, cu termen de finalizare 15.11.2026.

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA