Duminică, 21 Septembrie 2025
RO EN

Grupul UMB are contractate 9 proiecte de infrastructura, pentru 155 km de drumuri

Dupa ce a semnat in 06.09.2022 contractele pe loturile 1 si 4, iar luni (19.09.2022) a fost declarat castigator pe celelalte doua sectoare din Autostrada A7 Buzau-Focsani, miercuri (21.09.2022) grupul UMB Bacau a depus oferte la toate cele trei loturi de pe autostrada Bacau-Pascani si, ulterior, a ofertat complet si segmentele de pe Focsani-Pascani. Totodata, joi, 22 septembrie, CNAIR a anuntat ca UMB este pe primul loc si in licitatia de constructie a autostrazii A1 Lugoj-Deva, lot 2, arata date centralizate de asociatia Pro Infrastructura.
Pe langa cele doua noi contracte de pe A7, UMB are inca 7 proiecte majore in executie: A0 Nord loturile 2 si 4, A3 Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului, DEx12 Slatina-Colonesti-Pitesti si DEx6 Galati-Braila.
"Cei de la UMB au acum in tolba 9 din totalul de 23 de contracte, peste 155 kilometri din cei aproape 440 de kilometri de autostrazi si drumuri expres aflati in prezent in executie in Romania, adica peste 35% cota de piata pe drumurile de viteza. Au sanse mari sa puna mana si pe tronsoanele 2 si 3 din Buzau-Focsani, dar si pe segmentul ramas din Lugoj-Deva, unde tocmai au fost dati castigatori (sa vedem daca se depun contestatii). Aproape sigur au ofertat la fel de agresiv pentru toate cele 6 sectoare din Focsani-Bacau si Bacau-Pascani", arata datele asociatiei.
 
 
 
Specialistii de la Pro Infrastructura considera ca este prea mult pentru o organizatie de dimensiunea grupului UMB.
"Daca vor primi toate cele 8 loturi de pe Autostrada A7 plus A1 Lugoj-Deva, ar adauga peste 250 de kilometri noi in portofoliu pe langa cei 155 pe care-i au acum. In mod evident, ar depasi cu mult capacitatea lor actuala, care nu poate fi dublata peste noapte, pe A7 avand executie directa cu termene foarte scurte. Chiar daca ar subcontracta masiv catre jucatori locali, mai mici, tot ar fi extrem de dificil si riscant sa treaca imediat de la 155-200 la 400 de kilometri in lucru, toti scadenti in 20-30 de luni, cu exceptia ciotului Lugoj-Deva", avertizeaza reprezentantii Pro Infrastructura.
In luna iulie 2022, UMB anunta ca are in plan sa opreasca lucrarile la toate proiectele in executie, in contextul in care Guvernul nu adoptase atunci prin OUG formula de ajustare a preturilor contractelor. Intr-un punct de vedere emis pe acest subiect, CNAIR nota, atunci, ca UMB este un partener pe care il considera serios si ii asigura pe constructori ca "compania a luat permanent masuri pentru a sprijini toti constructorii care au contracte in derulare".

Din aceeasi categorie

18 Sep 07:39 | ANALIZA: Infrastructura la rascruce: provocari financiare, intarzieri si prioritati
11 Sep 15:44 | COMPETITIE intensa lucrari de 60 mil. euro constructie Axa rutiera Sud-Vest, Vaslui
09 Sep 14:08 | TIMIS: Licitatii de 38 mil. euro pentru infiintare traseu cicloturistic de 536 km
08 Sep 15:02 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari de 27 mil. euro, reabilitare de drumuri in Giurgiu
08 Sep 07:16 | MTI: Investitii si digitalizare in infrastructura feroviara, pana in 2030
04 Sep 14:41 | TPF INGINERIE va superviza lucrari de executie la Autostrada A8, Sectiunea II, Lot 2A
03 Sep 18:08 | BAICONS si TQM liciteaza servicii de elaborare SF pentru electrificarea de cai ferate
03 Sep 13:54 | TPF INGINERIE va superviza lucrarile pentru A1 Sectiunea 3 (Cornetu-Tigveni)
02 Sep 07:00 | EFCA: Inginerii consultanti, preocupati de rezilienta Sistemului European de Transport
01 Sep 13:25 | LICITATIE de 1,23 miliarde euro lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA