Luni, 16 Iunie 2025
RO EN

CRIZA ecologica, dificil de surmontat prin promovarea proiectelor de infrastructura

Desi noile proiecte de infrastructura constituie in prezent un subiect de discutie in mare voga, estimandu-se o veritabila emulatie in perioada postpandemica, o intrebare legitima care se pune este legata de gestionarea corecta a cererii in crestere de betoane, ce reprezinta o consecinta fireasca a trendului respectiv, observa editorialistii de la The Guardian. Soganul „Dig for victory” din ultima conflagratie mondiala devine din nou actual, guvernele din intreaga lume folosindu-se de pandemia actuala si de criza provocata de schimbarile climatice pentru a justifica noi cheltuieli in domeniul infrastructurii. In SUA, seful de la Casa Alba este un partizan fatis al unei asemenea strategii, despre care declara ca va ajuta economia americana sa devina mai sustenabila, mai flexibila si mai corecta. De asemenea, in Marea Britanie premierul considera ca actualul program de construire va asigura dezvoltarea tarii sub deviza unei „cresteri ecologice”. In fine, proiectele rutiere din China sunt definite ca surse prosperitate si interconectare armonioasa. Chiar daca proiectele de infrastructura sunt justificate, omenirea avand nevoie de rute imbunatatite de transport, de utilitati mai performante de tratare a apei, de centre de reciclare, de parcuri eoliene si fotovoltaice, trebuie tinut cont de cele opt probleme inerente achizitiilor de infrastructura – si anume: dificultatea asigurarii unui randament financiar pozitiv; inclinatia spre proiectele care au pretul cel mai mic; tentatia de a supraevalua beneficiile ecologice si a subevalua costurile; in statele cu o mare biodiversitate, infrastructura este o sursa majora de distrugere a habitatului natural; schemele disproportionate ale anumitor lucrari afecteaza teritoriile populatiilor indigene; o infrastructura „verde” este eficienta doar prin trecerea deliberata in conservare a celei existente; tarile dezvoltate ale lumii au tendinta sa exagereze pe anumite segmente de infrastructura; limitarea efectelor climatice negative nu se poate realiza exclusiv prin astfel de initiative. Concluzia celor de la The Guardian este simpla: daca se doreste construirea unei lumi mai ecologice, factorii de raspundere trebuie sa reziste tentatiei de suprautilizare a betoanelor! Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA