
Potrivit Notei de fundamentare, proiectul va beneficia de finantare prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, din Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR) 2021-2027, dar si prin intermediul viitorului Program Operational Transport (POT) 2021-2027.
"Obiectivul general al proiectului il reprezinta crearea unui sistem de transport public de calatori, rapid si cadentat (viteza comerciala 40km/h, interval de circulatie 90 de secunde), cu o capacitate corespunzatoare (9.000-15.000 de pasageri pe ora si sens), pe axa vest-est a municipiului Cluj-Napoca (aproximativ 15 km, 14 statii), care sa transporte pasagerii in conditii de siguranta si confort", se precizeaza in document.
In faza urmatoare de implementare, ce prevede intocmirea Studiului de Fezabilitate, se va stabili coridorul de expropriere pe baza caruia se va reglementa situatia juridica a terenurilor/ constructiilor, va fi stabilita solutia tehnica, dar si indicatorii tehnico-economici.