Duminică, 21 Septembrie 2025
RO EN

BRASOV: 9 proiecte pentru finantare prin Planul National de Redresare si Rezilienta

In cadrul dezbaterii pe tema actualizarii Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR), organizata de Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene cu Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene, Adrian-Ioan Vestea, seful UNCJR si presedintele Consiliului Judetean Brasov, a adus in atentia ministrului Cristian Ghinea proiectele prioritare pe care judetul nostru le propune spre finantare prin intermediul acestui mecanism financiar.
Este vorba despre noua proiecte de infrastructura, a caror anvergura depaseste cadrul judetean, iar impactul lor este de nivel regional si chiar national. Acestea sunt:
- Autostrada Brasov - Bucuresti, (tronsonul Ploiesti - Brasov), proiect ajuns in stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate si elaborare a proiectului tehnic, a carui valoare este de 2,9 miliarde de euro;
- Autostrada Brasov - Sibiu, proiect aflat in stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate, in valoare de 737 milioane de euro;
- Autostrada Brasov - Bacau, proiect ajuns in stadiul elaborarii studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic, cu o valoare de 2,1 miliarde de euro;
- Spitalul Regional Brasov, proiect aflat in stadiul elaborarii studiului de fezabilitate, a carui valoare ajunge la 300 de milioane de euro;
- Acces pe calea ferata la Aeroportul International Ghimbav Brasov, proiect cu o valoare estimata la 300 de milioane de euro;
- Extinderea domeniului schiabil Brasov - Rasnov, proiect cu o valoare de 30 de milioane de euro;
- Trenul metropolitan Brasov, proiect in valoare de 25 de milioane de euro;
- Terminalul Intermodal Feldioara, proiect totalizand 300 de milioane de euro;
- Amenajarea complexa a raului Olt intre Hoghiz si Fagaras, obiectiv investitional aflat in stadiu de proiect tehnic, cu o valoare de 1,5 miliarde de euro.
„Construirea celor trei autostrazi este esentiala in asigurarea dezvoltarii judetelor pe care acestea le strabat. Aceste autostrazi sunt in diverse stadii de realizare a documentatiilor de proiectare, astfel ca finantarea executiei lucrarilor din fonduri PNRR, pe componenta de coeziune sociala si teritoriala, o consideram de importanta maxima. Este foarte important sa reusim sa legam in sfarsit Transilvania de Moldova, astfel ca autostrada Brasov - Bacau ar trebui realizata in cat mai scurt timp. In acelasi timp, la fel de importante sunt autostrazile spre Bucuresti si spre Sibiu, avand in vedere ca pe DN 1 se inregistreaza cel mai mare trafic rutier din tara”, a sustinut presedintele CJ Brasov.
Adrian-Ioan Vestea a adus in discutie si proiectul noului spital, o investitie prioritara in conditiile in care Brasovul a fost desemnat centru regional in domeniul medical, arondand judetele Covasna, Harghita si Brasov. Construirea spitalului este in pregatire, cu asistenta asigurata de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, iar finantarea ar putea fi asigurata pe componenta de sanatate si rezilienta economica a PNRR.
Un alt proiect extrem de important trecut in revista de presedintele CJ Brasov a fost cel privind conectarea Aeroportului International Brasov la reteaua feroviara. „Am reusit, prin intermediul Ministerului Transporturilor si al Companiei Nationale CFR Infrastructura, sa pornim elaborarea studiului de fezabilitate pentru calea ferata care va face legatura intre Brasov si Aeroportul de la Ghimbav pe care il vom finaliza in cursul acestui an. Documentatia este intr-un stadiul avansat, iar investitia ar putea fi finantata prin intermediul componentei de coeziune sociala si teritoriala a PNRR. Pe aceeasi componenta ar putea fi implementate si alte proiecte de infrastructura feroviara, cum sunt trenul metropolitan sau terminalul intermodal de la Feldioara”, a explicat seful CJ Adrian-Ioan Vestea.
Cristian Ghinea, ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, a luat act de propunerile formulate de judetul Brasov si a reiterat ideea ca in privinta construirii de autostrazi in Romania, exista un consens politic atat la nivelul coalitiei de guvernare, cat si intre putere si opozitia parlamentara, astfel incat sa poata fi mentinuta alocarea de 4,5 miliarde de euro pentru Romania, destinata transportului rutier, din care 3,5 miliarde sa fie alocate pentru autostrazi si 1 miliard de euro pentru realizarea de centuri ocolitoare.

Din aceeasi categorie

18 Sep 07:39 | ANALIZA: Infrastructura la rascruce: provocari financiare, intarzieri si prioritati
11 Sep 15:44 | COMPETITIE intensa lucrari de 60 mil. euro constructie Axa rutiera Sud-Vest, Vaslui
09 Sep 14:08 | TIMIS: Licitatii de 38 mil. euro pentru infiintare traseu cicloturistic de 536 km
08 Sep 15:02 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari de 27 mil. euro, reabilitare de drumuri in Giurgiu
08 Sep 07:16 | MTI: Investitii si digitalizare in infrastructura feroviara, pana in 2030
04 Sep 14:41 | TPF INGINERIE va superviza lucrari de executie la Autostrada A8, Sectiunea II, Lot 2A
03 Sep 18:08 | BAICONS si TQM liciteaza servicii de elaborare SF pentru electrificarea de cai ferate
03 Sep 13:54 | TPF INGINERIE va superviza lucrarile pentru A1 Sectiunea 3 (Cornetu-Tigveni)
02 Sep 07:00 | EFCA: Inginerii consultanti, preocupati de rezilienta Sistemului European de Transport
01 Sep 13:25 | LICITATIE de 1,23 miliarde euro lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA