
"Pe piata de constructii din Europa de Est se mentine un mediu de afaceri puternic concurential. Multi competitori internationali se lupta pentru cateva proiecte, situatie ce genereaza presiuni mari asupra preturilor si este intalnita atat in sectoarele de constructii civile si de cladiri, cat si in infrastructura. In domeniul constructiilor de cladiri, oportunitati conjuncturale vin din zona turismului, datorita accesarii de fonduri europene in acest sens. In infrastructura, ne asteptam la lansarea unor licitatii importante in urmatoarele luni, mai ales in Romania, pentru care ne pregatim si vom depune oferte de participare", se arata in raportul semestrial al grupului Strabag.
Printre cele mai mari proiecte de infrastructura din tara noastra la care compania a depus oferte in ultimele luni se afla reabilitarea sectiunilor de cale ferata Brasov - Apata si Cata - Sighisoara din cadrul tronsonului feroviar Brasov - Sighisoara, proiect estimat la circa 700 de milioane de euro (fara TVA).
In prezent, Strabag Romania lucreaza la constructia Catedralei Mantuirii Neamului, la cladirile de birouri The Mark si Oregon Park din Bucuresti, la executia tronsonul de autostrada Ungheni - Ogra si la modernizarea caii ferate Vintu de Jos - Simeria.
La nivel de grup, Strabag a raportat o crestere de 10% a productiei din constructii in primele sase luni ale acestui an, pana la 6,25 miliarde euro, in timp ce veniturile s-au plasat la 5,65 miliarde euro (+6%). Totodata, valoarea portofoliului de contracte si comenzi a inregistrat un nou record, ajungand, la finele lunii iunie a.c., la 16,5 miliarde euro, cu 7% peste nivelul din aceeasi perioada a anului trecut. Pentru intregul 2017, conducerea companiei estimeaza o majorare de cel mult 4% a rulajului, ce va depasi 14 miliarde euro.