
-Ce efect a generat criza sanitara asupra operatiunilor ?
-In pofida contextului pandemic, am continuat sa ne desfasuram intens activitatea. Adaptarea rapida la noul context social si calibrarea corespunzatoare a structurii, ne-au ajutat sa atinga o performanta buna anul trecut si sa ne imbunatatim gradual profitabilitatea, in linie cu strategia din ultimii ani. In 2020 am inregistrat o cifra de afaceri de 33,8 milioane de lei, iar in exercitiul financiar in curs vom fi receptivi la tot ce aduce nou actuala criza si vom continua planurile de dezvoltare si extindere, pentru a depasi performanta financiara respectiva.
-Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Suntem conectati la dinamica economica actuala, avem planuri de dezvoltare si extindere, dar suntem atenti la tot ceea ce se intampla, pentru a accelera la momentul potrivit. Ne adaptam constant la nevoile pietei, grevate de contextul pandemic. Principalele noastre proiecte vizeaza in special ramura constructiilor agricole, industriale si de retail. Suntem deja prezenti in sectoarele de dezvoltare din cele mai importante regiuni din tara. Portofoliul total al lucarilor Masterbuild cumuleaza circa o jumatate de miliard euro, pregatindu-ne pentru depasirea urmatorului prag simbolic, in anul urmator.
-Ce directii de actiune ati definit, in vederea cresterii companiei?
-Directia Masterbuild ramane centrata pe o crestere perpetua.
Migrarea accelerata spre comertul electronic duce la sporiri ale cererii de spatii de depozitare. Totodata, retehnologizarea in vederea tranzitiei de la o economie de consum haotic la una circulara, aduce cu sine noi cerinte, pentru a tine pasul cu cererile pietei si tendintele ecologice. In plus, schimbarile climatice, reconfirma nevoia unei agriculturi sanatoase si diversificate. De aceea, investitiile noastre vor viza inovatii in domeniile mediului, a digitalizarii si automatizarii.
-Cum gestionati dificultatile pe care le intampinati in desfasurarea activitatii?
-Pe fondul cresterii preturilor la materialele de constructie, care continua si in 2021, ca urmare a deficitului de materii prime si a incertitudinii cauzate de pandemie, producatorii folosesc un coeficient artificial pentru corectii, ceea ce duce, in final, la dezechilibre intre cerere si oferta. Problema este ca, de cele mai multe ori, beneficiarul final este ultimul informat cu privire la aceste majorari. Noi, in calitate de dezvoltatori, suntem nevoiti sa ne asumam bugetul initial, riscand profitul. Ne-am confruntat deja cu aceasta situatie, am reflectat si ne-am orientat spre alte piete de productie, luand in calcul si varianta importului.