Luni, 04 August 2025
RO EN

ING: Costuri mici vs riscuri sporite, dilema industrializarii domeniului constructiilor

Expertii ING observa faptul ca industria constructiilor trebuie sa cantareasca foarte atent argumentele pro si contra in cazul utilizarii unor echipamente mai performante, dar cu costuri fixe mai mari si posibilitati mai mici de personalizare, care pot limita flexibilitatea companiei. Desi industrializarea prezinta avantajul de a reduce cheltuielile generale, aceasta nu poate insa garanta cresterea marjelor. La momentul actual, sectorul constructiilor sufera o anumita intarziere fata de industrie in ceea ce priveste mecanizarea, automatizarea si robotizarea. Prin comparatie, daca un lucrator din acest domeniu are la dispozitia sa utilaje cu o valoare medie de 10.000 de euro, cei din alte sectoare ajung la niveluri de 56.000 euro, aceasta constituindu-se intr-o posibila explicatie pentru productivitatea mai scazuta. Este clar faptul ca intensificarea proceselor de utilizare a masinilor poate genera cresterea proportionala a rezultatelor. Insa aceasta vine la pachet cu o serie de dezavantaje. Este vorba, in primul rand, despre scaderea agilitatii companiilor, data de majorarea costurilor fixe. Aceasta induce o sporire a riscului atunci cand cererea sufera contractii in timpul recesiunilor economice. De aceea, marile companii de constructii, puternic dotate din punct de vedere tehnologic, au dificultati in timpul scaderii activitatii operationale, intrucat costurile raman la un nivel ridicat si afecteaza profitabilitatea. In al doilea rand, trebuie luata in calcul volatilitatea preturilor, incurajata de costurile fixe ridicate. In incercarea de a acoperi respectivele cheltuieli, firmele puternic industrializate pot cobori preturile la niveluri foarte scazute, pana la cota costurilor variabile, ceea ce duce la fluctuatii mari pe piata. In fine, industrializarea aduce dupa sine standardizarea operatiunilor. Chiar daca aceasta nu inseamna in mod neaparat uniformizare excesiva, intr-un domeniu in care fiecare proiect este unic in felul sau, folosirea tehnologiilor ar putea induce anumite limitari din punct de vedere arhitectural. Masinile au capacitatea de a asigura totusi o individualizare in masa, concretizata prin construirea de cladiri diferite beneficiind de avantajele date de productia acestora pe scara larga. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

24 Iul 07:00 | TERNA se extinde la nivel regional si obtine contracte de peste 1,3 miliarde euro
23 Iul 07:00 | ACCIONA atinge un nivel al portofoliului de lucrari in executie de 54 miliarde euro
21 Iul 07:47 | PORR Romania accelereaza marile santiere, de la porturi la autostrazi
18 Iul 07:27 | VIAROM Construct si-a propus un obiectiv de afaceri de 500 milioane lei, pentru 2030
17 Iul 07:41 | DPB, principalul furnizor de asfalt din Banat, are noi planuri de extindere
16 Iul 12:07 | ANALIZA: Piata de real estate - intre ajustare, oportunitate si repozitionare
16 Iul 11:20 | Cushman & Wakefield Echinox: Investitorii straini revin pe piata imobiliara
16 Iul 10:59 | View Box Houses a dezvoltat un sistem pentru constructia de locuinte modulare
16 Iul 07:00 | FIEC: Ingineria civila este componenta cea mai rezistenta din sectorul constructiilor
15 Iul 12:31 | RE/MAX Romania isi extinde reteaua cu 6 noi francize la nivel national
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA