
In cele ce urmeaza, Alexandra Zifceak, CEO la Drumuri si Poduri Banat, ofera detalii privitoare la activitatea curenta, prefigurand perspectivele de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung.
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce tipuri de servicii asigurati? In ce stadiu sunt acestea si ce termene de executie au prevazute?
- Recent am finalizat cu succes, inainte de termen, lucrarile pe DN 68A Cosava - Margina. In prezent, suntem in etapa finala a proiectului DN 58 Resita - Caransebes si derulam lucrari de intretinere rutiera prin Directia de Drumuri Judetene Caras-Severin. Urmatorul obiectiv major il reprezinta Autostrada A1 Lugoj - Topolovat, unde vom reabilita covorul asfaltic pe o suprafata de 187.000 mp. Majoritatea lucrarilor noastre sunt finalizate inainte de termen, reflectand respectul nostru fata de participantii la trafic si angajamentul pentru calitate si eficienta. Actualmente, portofoliul total de proiecte al companiei depaseste 100 de milioane de lei la nivelul anului 2025.

- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2026-2030)?
- Compania noastra performeaza constant, investind in oameni si tehnologie. In prima jumatate a anului 2025, am participat, alaturi de echipa noastra, la targuri internationale de constructii in Germania si China, pentru a ne alinia cu cele mai noi tendinte si inovatii din domeniu.
Pentru semestrul al doilea, asteptam cu interes rezultatele pentru participarea noastra la licitatia privind Autostrada Timisoara - Moravita, un proiect-cheie in strategia noastra de viitor. In perspectiva 2026-2030, vizam o consolidare accelerata in zona de vest a Romaniei si extinderea in proiecte de infrastructura de amploare.
Din punct de vedere financiar, cifra de afaceri a companiei a crescut semnificativ in ultimii ani, ca urmare a extinderii activitatii. In 2024, am inregistrat incasari de aproape 123,5 milioane de lei, iar pentru acest an estimam o crestere de aproximativ 15%-20%, in functie de dinamica licitatiilor si a lucrarilor castigate.

- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2025 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta pe termen scurt si mediu?
- Consideram ca dezvoltarea Romaniei este strans legata de evolutia infrastructurii. Chiar daca vor exista intarzieri sau ajustari cauzate de contextul bugetar si politic, proiectele majore de infrastructura nu pot fi amanate la nesfarsit. Vor trebui identificate solutii alternative pentru finantarea investitiilor, precum atragerea de fonduri prin imprumuturi externe cu dobanzi avantajoase, realizarea de parteneriate public-private (PPP) sau asocierea statului cu mari companii private. Un obstacol major in calea PPP-urilor este lipsa unei legislatii clare si functionale in acest sens.
Alte impedimente actuale care ar putea infrana absorbtia fondurilor si dezvoltarea proiectelor in termene sunt legate de incetinirea platilor de la buget si riscul de suspendare a finantarilor europene pentru unele proiecte in derulare.

- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- Printre cele mai mari provocari se numara birocratia excesiva, lipsa lichiditatilor pentru firmele romanesti, care nu au sprijinul unor grupuri internationale, neplata la timp a facturilor de catre stat, accesul dificil la proiecte mari din cauza conditiilor restrictive de eligibilitate
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei? Vizati extinderea si in alte sectoare de activitate?
- Suntem un grup de firme care intotdeauna a avut o pasiune pentru noutati, asadar in continuare vom investii in noi utilaje si tehnologii, dar foarte important este ca investim in digitalizare si ne dorim sa ne tehnologizam cat mai mult. Si, nu in ultimul rand, investim in oameni, in echipa DPB, care vrem sa progreseze pe zi ce trece. Dorim sa ne consolidam pozitia in regiunea de vest a tarii si vizam extinderea inclusiv in alte sectoare.