
Rezultate diferite pentru fiecare segment de afaceri in parte
In cadrul documentului, se mentioneaza si ca, pentru sectia de infrastructura rutiera, in Franta incasarile au totalizat 5,2 miliarde euro, fiind neschimbate fata de 2011, in restul Europei s-au consemnat 1,5 miliarde euro, in America de Nord peste 2,6 miliarde euro (+10%), iar in alte regiuni ale globului circa 1,5 miliarde euro (+15%). La nivelul departamentului de activitati speciale (vanzari de produse rafinate, operatiuni pentru cai ferate, securitate si semnalizare rutiera, tubulatura si sisteme de impermeabilizare) a avut loc o majorare de 6%, pana la 2,3 miliarde euro, insa tendintele au fost diferite pentru fiecare linie de business in parte: +28% la vanzarile de produse rafinate (din cauza ajustarii pretului in conformitate cu sporirea cotatiei petrolului), +10% in cazul cailor ferate (pe baza afacerilor internationale), stabilizare a livrarilor de elemente pentru siguranta circulatiei, respectiv scaderi in cazul materialelor de impermeabilizare (-2%) si al tubulaturii (-10%). Datorita unor pierderi financiare de -18 milioane de euro, apropiate ca valoare de nivelul din 2011 (situat la -21 milioane de euro), profitul net atribuit grupului s-a cifrat la 302 milioane de euro, fiind mai mic decat cele 336 milioane de euro din precedentele 12 luni. Pentru compania-mama Colas, acest indicator a reflectat suma de 253 milioane de euro (comparativ cu 325 milioane de euro in 2011). In schimb, fluxul de lichiditati a fost stabil, la 723 milioane de euro, iar portofoliul de contracte si comenzi in ceea ce priveste proiectele aflate in executie valoreaza 6,7 miliarde euro, din care 3,5 miliarde euro in Franta. Managerii societatii sunt optimisti din punct de vedere al derularii activitatii in acest an, precizand ca piata franceza va prezenta aceleasi perspective ca in 2012, in America de Nord situatia se va imbunatati vizibil (dupa implementarea in SUA a noului plan federal de refacere a infrastructurii, aprobat in vara anului trecut), iar in Asia si Australia se va remarca o continuare a cresterii economice. In toate celelalte zone de referinta (Europa, Africa, arealul tarilor din proximitatea Oceanului Indian, departamentele Frantei de peste mari) nu se intrevad modificari substantiale. Colas vizeaza, printre altele, o reorganizare a activitatii de constructiei a drumurilor in Franta, in viitor urmand ca lucrarile sa se deruleze in cadrul a sapte subsidiare. De asemenea, se au in vedere si alte planuri specifice, precum: renuntarea la anumite afaceri neprofitabile din SUA, expansiunea vanzarilor de produse rafinate, stimularea trendului ascendent pentru divizia de activitati speciale (prin impulsionarea lucrarilor pe segmentul cailor ferate) si altele. Informatii suplimentare, la www.colas.com