Duminică, 23 Februarie 2025
RO EN

ASTALDI contesta excluderea din licitatia pentru constructia Magistralei 6 de metrou

Compania de constructii Astaldi a depus ieri la CNSC o contestatie la decizia Metrorex de a respinge participarea asocierii Astaldi - Salini Impregilo la licitatia pentru constructia primului tronson al Magistralei 6 de metrou, pentru sectorul 1 Mai - Tokyo. Pe site-ul autoritatii de solutionare a contestatiilor, unde apare si inregistrarea solicitarii Astaldi, nu se dau detalii referitoare la motivele respingerii sau ale contestatiei.
Antreprenorul italian Astaldi este implicat si in constructia liniei de metrou din Drumul Taberei, proiect care a inregistrat intarzieri majore in planificare si executie. Totodata, Salini Impregilo se afla in litigiu cu statul roman, prin CNAIR, dupa problemele aparute pe tronsonul al treilea al autostrazii Orastie - Sibiu, pe care a construit-o in perioada 2011-2014, si acum trebuie sa plateasca CNAIR peste 90 de milioane de lei penalitati de intarziere, plus alte costuri arbitrare, de pe urma acestui proiect.
La licitatia organizata de Metrorex pentru constructia tronsonului 1 Mai - Tokyo de pe M6 au participat zece asocieri de firme, termenul pana la care Metrorex trebuia sa trimita invitatii candidatilor selectati pentru etapa a doua a procedurii fiind valabil pana ieri, 6 ianuarie 2020. Ofertele urmeaza sa fie evaluate pana pe 26 martie 2020, cand ar trebui sa fie desemnat constructorul. Printre companiile interesate de executia primului tronson de pe M6 se afla Strabag - Austria, Aktor, - Grecia, Alsim Alarko - Turcia, FCC - Spania, precum si mai multe companii din China. Valoarea estimata a contractului este de 1,27 miliarde lei (circa 266 milioane de euro).
Magistrala 6 vizeaza extinderea retelei de metrou din statia 1 Mai (de pe Magistrala 4) pana la Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni si va avea un traseu de 14,2 km (integral in subteran) si 12 statii: 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Henri Coanda.

Din aceeasi categorie

21 Feb 14:29 | NBI si-a triplat volumul de vanzari in 2024, la aproape 1.300 de tranzactii imobiliare
21 Feb 06:36 | BREC: Semnale pro si contra evolutiei sanatoase a pietei imobiliare din Romania
21 Feb 06:00 | SKANSKA raporteaza o cifra de afaceri de aproape 14 miliarde euro pentru 2024
20 Feb 11:55 | BREC: Preturile pentru noile locuinte cresc semnificativ in toate marile orase
20 Feb 11:14 | SVN: Rata medie a unui credit ipotecar a ajuns la 43% din salariul mediu national
20 Feb 10:47 | COLLIERS: Piata constructiilor a intrat in 2025 sub presiunea unor provocari majore
20 Feb 06:30 | Leviatan Group: Performante remarcabile in 2024, obiective ambitioase pentru 2025
19 Feb 17:29 | Stefan Kratochwill preia functia de CEO al grupului de constructii STRABAG SE
19 Feb 06:24 | HILS: "Orasul de 15 minute", un concept central in strategia de dezvoltare a grupului
18 Feb 12:36 | Mantor E2K vizeaza afaceri de 50 de milioane de euro, in urmatorii 5 ani
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA