Joi, 20 Februarie 2025
RO EN

EXTINDERE a zonei libere a Portului Constanta cu 7,7 milioane mp, catre zona Midia

La propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul a aprobat o decizie prin care extinde regimul de zona libera in Portul Constanta - zona Midia. Prin acest proiect, se doreste stimularea investitiilor, impulsionarea activitatilor comerciale maritime si consolidarea pozitiei strategice a Portului Constanta in reteaua europeana de transport.
"Mai exact, prin actul normativ aprobat, teritoriile Portului Midia sunt integrate oficial in Portul Constanta, ceea ce determina o reorganizare administrativa si operationala", a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
Astfel, se instituie extinderea regimului de zona libera pe o suprafata de 7,7 milioane de metri patrati, ceea ce implica:
•⁠ ⁠modernizarea infrastructurii portuare si crearea unor facilitati operationale de ultima generatie;
•⁠ ⁠stimularea fluxurilor comerciale prin sporirea capacitatilor logistice;
•⁠ ⁠asigurarea unui regim vamal unificat pentru operatorii portuari, eliminand astfel discrepantele legislative intre diferitele zone ale portului;
•⁠ ⁠crearea unui climat investitional competitiv, favorabil atragerii de investitii;
•⁠ ⁠cresterea volumului schimburilor comerciale internationale printr-o integrare eficienta in coridoarele de transport europene.
Zona Midia este parte a domeniului public al statului, aflata sub administratia Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si concesionata catre Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" SA Constanta.
Totodata, prin extinderea regimului de zona libera in zona Midia se va conferi acelasi regim vamal, echitabil, operatorilor portuari care, in prezent, sunt tratati diferentiat, in functie de legislatia aplicabila celor doua zone din acelasi port. Instituirea aceluiasi regim vamal in portul Constanta - zona Constanta si Portul Constanta - zona Midia va conduce la incurajarea schimburilor internationale de marfuri si cresterea traficului de marfuri in portul Constanta.
In termen de 18 luni de la data intrarii in vigoare a Hotararii de Guvern, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta va realiza, din surse proprii de finantare, imprejmuirile si punctele de intrare/ iesire in/din zona libera.
Regimul de zona libera in Portul Constanta zona Midia va deveni operational in momentul certificarii de catre autoritatea vamala a realizarii imprejmuirii si a stabilirii efective a punctelor de intrare/ iesire in/din zona libera.
 

Din aceeasi categorie

20 Feb 12:20 | INS: Volumul lucrarilor de constructii a scazut cu 5,9% in 2024, fata de nivelul din 2023
20 Feb 11:16 | PNRR se finalizeaza in 2026, absorbtia de fonduri europene va continua cu intensitate
20 Feb 11:15 | INS: Comenzile noi din industria prelucratoare au crescut cu 3,1% in 2024
18 Feb 11:16 | ALLIANZ: Mediu de afaceri favorabil in Romania, dar coruptia ramane o provocare
18 Feb 10:13 | Bugetul de stat, afectat de evenimentele neprevazute din economia globala si locala
17 Feb 11:09 | MLDPA: Obiectivul principal este plata facturilor pentru lucrarile deja efectuate
17 Feb 11:55 | BNS propune prelungirea PNRR si corelarea cu perioada de programare 2021-2027
13 Feb 09:05 | Comisia Europeana solicita autoritatilor publice sa isi plateasca la timp furnizorii
13 Feb 08:53 | TENDINTA de scadere a deficitului de incasare pentru TVA, ca urmare a digitalizarii
07 Feb 10:02 | Implementarea cotei unice in Romania a adus un spor de 12,5% la PIB per capita
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA