Duminică, 17 August 2025
RO EN

WIENERBERGER: Caramida reprezinta aproximativ 5% din costul de constructie

Mai mult de jumatate (55%) dintre persoanele fizice care isi construiesc o casa in regie proprie cred ca decizia de achizitie a materialelor necesare trebuie sa le apartina indiferent de recomandarile specialistilor, potrivit unui studiu realizat de compania Wienerberger, unul dintre liderii pietei autohtone de caramida. Peste 50% ar prefera sa-si construiasca o locuinta individuala, decat sa cumpere una existenta sau executata la rosu. Mai mult, potrivit aceluiasi document, romanii din nordul tarii isi doresc o casa pentru a beneficia de gradina, in timp ce motivatia locuitorilor din regiunea sudica a tarii se refera la eliminarea problemelor cu vecinii. "In contextul realizarii acestui studiu am constatat ca peste o treime din populatie considera ca Porotherm este un tip de caramida, desi produsul reprezinta, de fapt, o marca fabricata de compania Wienerberger", a declarat Cristina Osiescu, director de comunicare si marketing al Wienerberger Romania. Potrivit aceleiasi surse, in Romania se construiesc, in medie, circa doua case noi pe an la mia de locuitori, in timp ce media europeana este de minimum 3,5 case noi/ an. "Aceasta piata are un potential foarte mare, in pofida faptului ca a tranzitat o perioada in care s-a construit foarte putin", a precizat Daniel Catanas, manager al departamentului de marketing al companiei. Ieftinirile inregistrate, recent, pe piata materialelor de constructii au redus semnificativ diferentele dintre preturile caselor realizate in regie proprie si cele ale apartamentelor din blocuri. "In urma unor calcule precise ale consumului de caramida, am constatat ca aceasta reprezinta maximum 5% din costul unei case realizate «la cheie», ceea ce reprezinta un procent foarte mic in comparatie cu valoarea totala a executiei unei locuinte individuale", a adaugat Cristina Osiescu. Studiul evidentiaza, de asemenea, faptul ca blocurile ceramice marca Porotherm sunt cele mai utilizate pentru casele aflate in constructie, 37,8% dintre persoanele care au ales acest sortiment formandu-si decizia de achizitie pe baza calitatii, iar 18% au tinut cont de sfaturile specialistilor sau alte recomandari. Caracteristicile cele mai importante in alegerea caramizii sunt durabilitatea pe care o confera unei constructii, aspect mentionat de 53,3% dintre respondenti si pretul corect comparativ cu calitatea produsului. Studiul a fost realizat pe un esantion de 800 de respondenti din toata tara, constituit pentru a reflecta profilul consumatorului roman din mediul urban. Informatii suplimentare, la www.wienerberger.ro

Din aceeasi categorie

13 Aug 07:00 | SSAB anunta ca operatiunile in Europa sunt vizibil afectate de ”razboiul tarifelor”
07 Aug 07:00 | SFS obtine rezultate bune in primul semestru si eficientizeaza structura organizationala
31 Iul 07:35 | Mineralele critice si deblocarea lantului valoric prin investitii si inovare
31 Iul 07:27 | Reglementarile din constructii, o necesitate pentru calitatea lucrarilor
30 Iul 07:07 | WISE Pavaje: Crestere de 27% in 2024 si extindere cu o noua fabrica in Valcea
25 Iul 07:14 | PREFBETON: Utilizare de doar 46% a capacitatilor de prefabricate instalate in tara
25 Iul 07:00 | WURTH: Optimism moderat, dupa un semestru in care climatul de afaceri isi revine
22 Iul 07:00 | HORNBACH: Beneficiarii raman precauti privind initierea de proiectele mari in 2025
17 Iul 11:49 | Paval Holding a finalizat achizitia lantului de bricolaj Praktiker Hellas din Grecia
16 Iul 12:41 | Vindem-ieftin.ro: Romania risca un nou exod al fortei de munca din constructii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA