Joi, 18 Decembrie 2025
RO EN

Tinta de 11,5 milioane de lei in 2009, pentru TMD Deriva Group

Cristian Popescu (31 de ani)
Functia/firma: director executiv al TMD Deriva Group;
Experienta profesionala: doua luni in domeniul tamplariei din PVC;
Studii: Facultatea de Electronica, Universitatea Politehnica din Timisoara;
Hobby: motociclism, kitin

Compania TMD Deriva Group, cu sediul in localitatea Ghiroda (judetul Timis), este specializata in productia de tamplarie termoizolanta, executand, totodata, geam termoizolant si accesorii pentru ferestre. Procesul de productie se desfasoara in unitatea proprie - cu o suprafata de 2.000 mp, prevazuta cu doua linii de fabricatie a tamplariei, respectiv o linie de procesare a sticlei. Pentru detalierea perspectivelor de extindere si conturarea evolutiei pe piata specifica, este prezentata opinia directorului executiv al TMD Deriva Group, Cristian Popescu.

- Ce rezultate financiare ati inregistrat in ultimul an?
In 2007, compania noastra a realizat o cifra de afaceri de 9,5 milioane de lei, ceea ce corespunde unor livrari efective de 30.700 mp de tamplarie (din care aproximativ 90% reprezinta comenzile de ansambluri din PVC). Totodata, rezultatele financiare aferente intervalului ianuarie-septembrie a.c. s-au situat la 8 milioane de lei. Deoarece ne aflam in perioada de varf a vanzarilor de tamplarie, pana la sfarsitul lui 2008 estimam comenzi totale in valoare de 10,4 milioane de lei. De asemenea, daca evolutia de pe piata autohtona se va mentine intr-un ritm similar anului curent, in 2009, preconizam ca vanzarile pe care le vom consemna s-ar putea cifra la 11,5 milioane de lei.

- Cum este structurata activitatea firmei?
In anul 1998, am inaugurat prima sectie de productie a tamplariei termoizolante, demarand activitatea cu utilaje Elumatec. Procesul de prelucrare a sticlei a fost initiat in anul 2003, odata cu instalarea unei linii Baretta, furnizata de compania According Group - Iasi. In prezent, TMD Deriva Group detine utilaje Elumatec, Haffner, Sturtz, Baretta, care asigura o productie anuala de 40.000 mp, din care 4.000 mp reprezinta cota aferenta realizarii ansamblurilor din aluminiu. In ceea ce priveste structura livrarilor, aproximativ 90% din veniturile anuale sunt asigurate de comercializarea tamplariei din PVC si aluminiu, diferenta fiind constituita de vanzarile de geam (4%) si accesorii (6%). In ceea ce priveste distributia, o cota de 99,9% este destinata pietei autohtone.

- Ce produse si servicii puneti la dispozitia utilizatorilor?
Din totalul productiei de tamplarie, 80% reprezinta ponderea fabricarii ansamblurilor termiQ (marca proprie a TMD Deriva Group). Acestea se realizeaza cu sisteme Rehau, fiind echipate cu feronerie Siegenia si geam termoizolant care integreaza sticla Guardian. Cele mai solicitate sortimente de vitraje furnizate de compania noastra au fost, in 2007, constituite de geamul tip Low-E (cu o cota de 90% din totalul comenzilor inregistrate). In ceea ce priveste accesoriile, punem la dispozitia beneficiarilor atat glafuri de interior albe sau infoliate (cu dimensiuni standard cuprinse intre 150 mm si 400 mm, respectiv 200 mm si 300 mm), cat si de exterior (110 mm-320 mm), precum si rulouri integrate si aplicate. Produsele pe care le comercializam pot fi testate in cadrul showroom-ului din Timisoara.

- Cum a evoluat sectorul specific de activitate?
Putem afirma ca TMD Deriva Group a urmat trendul ascendent al pietei specifice din ultima perioada. Pentru a sustine dezvoltarea companiei in conformitate cu programul de extindere stabilit, in 2007 am efectuat o investitie in valoare de 1,2 milioane de euro. Aceasta a vizat achizitia unei linii automate de productie, amenajarea unitatii de fabricatie si marirea parcului auto. Pe termen scurt/mediu, ne propunem cresterea vanzarilor si diversificarea gamei sortimentale, prin lansarea de noi produse pe piata.

- Care va fi situatia pietei in 2009?
In opinia mea, la inceputul anului 2009 va fi consemnat un usor trend descendent, ce va determina o delimitare clara a pietei, dupa care va urma o crestere constanta care se va mentine pana in perioada de varf a vanzarilor. Pentru un manager competent, dinamica bransei de tamplarie reprezinta o provocare de a aprofunda si a dezvolta afacerea cu ferestre. Desi exista o concurenta acerba, se pot inregistra rezultate remarcabile numai daca se ofera produse/servicii caracterizate prin calitate si diversitate. Evident, in acest sens, factorul uman are un rol preponderent, succesul unei firme datorandu-se, in principal, angajatilor profesionisti. Din pacate, perceptia deficitara a utilizatorilor cu privire la avantajele achizitiei tamplariei de calitate are, inca, un impact negativ asupra pietei, deoarece se fac presiuni pe pret. In etapa urmatoare, ne-am propus sa initiem si sa derulam procedee de informare a potentialilor clienti.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 11:23 | West Beton a produs si a livrat peste 200.000 de metri cubi de beton in 2025
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA