Miercuri, 17 Decembrie 2025
RO EN

THOT MC: Initierea afacerilor in perioada recesiunii a fost oportuna

Robert Mustareata (31 ani)
Functia/Firma: General Manager, Thot Management & Consulting;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniul comercializarii sistemelor de pardoseli.
 
Avand in vedere faptul ca societatea Thot Management & Consulting (Thot MC), cu sediul in Bucuresti, a accesat piata autohtona de produse de acoperiri de pardoseli in perioada recesiunii, in care pe piata fortei de munca a existat un excedent, firma a reusit sa-si formeze o echipa de vanzari cu pregatire solida in domeniu. Acest avantaj, cumulat cu strategia investitionala adoptata, s-a concretizat printr-un start al afacerilor ce a creat perspective favorabile dezvoltarii companiei pe termen scurt si mediu. Astfel, evolutia societatii in 2010, precum si in cursul lui 2011 a urmat un trend ascendent, concretizat prin sporirea cu 16% a incasarilor din primul semestru a.c.  
 
Care sunt estimarile pentru anul in curs si la nivelul lui 2012?
Evolutia segmentului specific si a propriei activitati, din momentul accesarii pietei interne, ne determina sa estimam o noua majorare cu 22% a vanzarilor pana la finele anului in curs, fata de cifra de afaceri din 2010. In termeni cantitativi, preconizam livrari de peste 10.000 mp de sisteme de pardoseli, ceea ce ar corespunde unor incasari de peste 0,6 milioane de lei (+50% comparativ cu anul precedent). In ceea ce priveste extinderea activitatii pe termen scurt, daca strategia guvernamentala va avea in vedere stimularea mediului de afaceri, iar sistemul bancar va inlesni accesul la creditare, suntem convinsi ca sectorul de constructii si cel de amenajari vor avea o dinamica optima, generand - implicit - sporirea livrarilor de materiale si sisteme specifice.
 
Prezentati strategia de afaceri a companiei.
Deoarece activitatea propriu-zisa a fost demarata la jumatatea anului trecut, cel mai important aspect pentru Thot MC a constat in investitiile in resursele umane, respectiv in formarea unui departament  de vanzari care sa includa personal extrem de bine pregatit din punct de vedere profesional. In situatia economica actuala, este important pentru o companie sa pastreze un nivel ridicat al calitatii serviciilor si sa se implice in perfectionarea angajatilor. Astfel, consideram ca decizia pe care am luat-o a fost optima, mai ales intr-un moment in care este necesara efectuarea unor investitii atente si moderate. Profitul obtinut in primele 4 luni din 2011 a fost reinvestit in achizitia unei linii moderne pentru productia mobilierului realizat la comanda si, chiar daca aceasta reprezinta o activitate secundara pentru compania noastra, in cazul careia nu putem discuta inca de rentabilitate, urmarim sa ne extindem si pe aceasta piata complementara.
 
Cum este structurata reteaua proprie de distributie?
In prezent, principalele zone pe care le deservim sunt Capitala, judetul Ilfov si  municipiile Ploiesti, Pitesti, Suceava, Brasov, Constanta si Timisoara. In acest sens, ramane prioritara obtinerea unei pozitii solide pe piata din aceste orase, dupa care se va pune problema orientarii sistemului comercial catre alte judete din tara. Livrarile se efectueaza din stocul pe care il avem in permanenta la dispozitie in depozitul central din Bucuresti, ce este aprovizionat in mod constant cu produse, stabilite in functie de fluctuatiile cererii. Avand in vedere faptul ca piata autohtona de pardoseli a depasit in 2010 valoarea de 100 milioane de euro, iar pentru anul in curs este prognozata o majorare cu 10% a acesteia, urmarim dezvoltarea atenta a activitatii (pentru ambele domenii in care suntem implicati), astfel incat, in scurt timp, sa ne regasim printre furnizorii importanti din bransa. 

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA