Duminică, 27 Aprilie 2025
RO EN

SYMMETRICA vizeaza extinderea in sud-estul si vestul tarii, prin investitii

Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton cu sapte fabrici proprii, vizeaza extinderea prin noi investitii in zonele tarii care promit cel mai mare potential de dezvoltare in urmatorii ani. Astfel, compania tinteste extinderea productiei si a livrarilor in special in judetele din Sud-Estul si Vestul tarii.
„Potrivit studiilor de piata realizate intern, zonele de Sud-Est si Vest rapoteaza cresteri importante de la an la an in ceea ce priveste volumele vandute de prefabricate mici. De asemenea, observam ca segmentul imobilar ia tot mai multa amploare in aceste regiuni. Tocmai din acest motiv, ne mentinem strategia de a ne extinde prin noi unitati de productie, astfel incat sa obtinem o acoperire optima la nivel national”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Potrivit afirmatiilor sale, compania detine in acest moment opt unitati de productie distribuite astfel: doua in regiunea Nord – Est (Iasi si Suceava), una in Sud – Est (Vrancea), una in zona de Sud (Bucuresti), una in regiunea Centru (Brasov) si cate o unitate de productie in regiunile Nord-Vest si Vest la Bistrita si la Arad.
„In acest moment, avem o acoperire geografica importanta, insa simtim necesitatea unei dezvoltari si mai agile a business-ului in zonele cu potential ridicat”, a mai spus Sebastian Bobu.
Potrivit studiilor interne, zona de Nord-Est a tarii reprezinta cca. 22% din piata totala de profil, alaturi de zona de Sud si Bucuresti, cu cca. 24%. Centrul tarii reprezinta, de asemenea, un procent important din piata de prefabricate mici, cu peste 18% din volumele vandute.
 
“Chiar daca Sud-Estul tarii reprezinta 10% din piata de profil, estimam pe termen mediu o crestere treptata a cererii cat si o intensificare a proiectelor publice si private”, a subliniat Bobu.
De asemenea, zona de Vest a tarii este din ce in ce mai activa, fiind in plina ascensiune. Spre exemplu, zona de Sud-Vest reprezinta cca. 6%, cea de Vest 10%, in timp ce Nord-Vest ajunge la 10%. Aici, ca si in zona Moldovei, produsele Select, de calitate premium si cu design si forme deosebite, castiga tot mai mult teren in contextul unei piete educate care intelege din ce in ce mai bine avantajele tehnice si vizuale ale acestora.
„Daca ne referim la procesul continuu de educare a pietei de pavele din Romania, acest aspect se observa si in ponderea gamelor superioare pentru care opteaza clientii. Daca in urma cu 5 ani cca. 60% din vanzari era reprezentat de produse clasice, gri, iar colectiile de design, in diverse culori sau chiar in mixuri de nuante, insemnau doar 25% din piata, astazi asistam la o crestere constanta pentru a doua categorie – la peste 35%”, a incheiat reprezentantul companiei.

Din aceeasi categorie

24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
28 Mar 15:42 | Investitiile din PNRR creeaza premisele unui an foarte bun pe piata constructiilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA