Marți, 16 Decembrie 2025
RO EN

SYMMETRICA vizeaza extinderea in sud-estul si vestul tarii, prin investitii

Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton cu sapte fabrici proprii, vizeaza extinderea prin noi investitii in zonele tarii care promit cel mai mare potential de dezvoltare in urmatorii ani. Astfel, compania tinteste extinderea productiei si a livrarilor in special in judetele din Sud-Estul si Vestul tarii.
„Potrivit studiilor de piata realizate intern, zonele de Sud-Est si Vest rapoteaza cresteri importante de la an la an in ceea ce priveste volumele vandute de prefabricate mici. De asemenea, observam ca segmentul imobilar ia tot mai multa amploare in aceste regiuni. Tocmai din acest motiv, ne mentinem strategia de a ne extinde prin noi unitati de productie, astfel incat sa obtinem o acoperire optima la nivel national”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Potrivit afirmatiilor sale, compania detine in acest moment opt unitati de productie distribuite astfel: doua in regiunea Nord – Est (Iasi si Suceava), una in Sud – Est (Vrancea), una in zona de Sud (Bucuresti), una in regiunea Centru (Brasov) si cate o unitate de productie in regiunile Nord-Vest si Vest la Bistrita si la Arad.
„In acest moment, avem o acoperire geografica importanta, insa simtim necesitatea unei dezvoltari si mai agile a business-ului in zonele cu potential ridicat”, a mai spus Sebastian Bobu.
Potrivit studiilor interne, zona de Nord-Est a tarii reprezinta cca. 22% din piata totala de profil, alaturi de zona de Sud si Bucuresti, cu cca. 24%. Centrul tarii reprezinta, de asemenea, un procent important din piata de prefabricate mici, cu peste 18% din volumele vandute.
 
“Chiar daca Sud-Estul tarii reprezinta 10% din piata de profil, estimam pe termen mediu o crestere treptata a cererii cat si o intensificare a proiectelor publice si private”, a subliniat Bobu.
De asemenea, zona de Vest a tarii este din ce in ce mai activa, fiind in plina ascensiune. Spre exemplu, zona de Sud-Vest reprezinta cca. 6%, cea de Vest 10%, in timp ce Nord-Vest ajunge la 10%. Aici, ca si in zona Moldovei, produsele Select, de calitate premium si cu design si forme deosebite, castiga tot mai mult teren in contextul unei piete educate care intelege din ce in ce mai bine avantajele tehnice si vizuale ale acestora.
„Daca ne referim la procesul continuu de educare a pietei de pavele din Romania, acest aspect se observa si in ponderea gamelor superioare pentru care opteaza clientii. Daca in urma cu 5 ani cca. 60% din vanzari era reprezentat de produse clasice, gri, iar colectiile de design, in diverse culori sau chiar in mixuri de nuante, insemnau doar 25% din piata, astazi asistam la o crestere constanta pentru a doua categorie – la peste 35%”, a incheiat reprezentantul companiei.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA