Marți, 16 Decembrie 2025
RO EN

SMARTRADE: Majorare cu 60% a cifrei de afaceri in primul semestru

Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei specifice, Sorin Alexandru Mocanu, director general al firmei Smartrade, a precizat ca segmentul specific s-a diminuat cu 50% in anul 2009, pe fondul accentuarii crizei economice si a blocajului financiar. In primele sase luni din 2010, societatea a intrat si pe piata din Bulgaria unde a incheiat parteneriate cu firme specializate in distributia de parchet. In perioada urmatoare compania are in vedere consolidarea pozitiei pe piata, prin extinderea retelei de distributie.
 
 
 - Cum a evoluat segmentul de piata specific in anul 2009 si in primul semestru din 2010?
- Segmentul reprezentat de livrarile de parchet din bambus s-a contractat in anul 2009 cu aproximativ 50% fata de 2008, urmand acelasi trend ca al pietei altor elemente pentru pardoseala. Datele sunt bazate pe volumul importurilor (informatii furnizate de INS). In prima parte a anului 2010 volumul importurilor s-a majorat simtitor fata de perioada similara din 2009, cel mai probabil datorita optimismului cu privire la revenirea economiei. Totusi vanzarile firmelor specializate nu au confirmat indicativul respectiv, livrarile efective consemnand o stabilizare, fiind aproape similare celor din 2009.
- Descrieti modul in care criza financiara a afectat activitatea Smartrade.
- Criza financiara a avut ca principal efect o scadere simtitoare a marjelor de profit, determinata si de fluctuatia foarte mare de pe piata valutara. Pe fondul cresterii cotatiei dolarului american si nemodificarii preturilor exprimate in moneda nationala, marja de profit a companiei a scazut la mai putin de o treime. Totusi, recesiunea inseamna si o perioada de oportunitati, intrucat au ramas in piata mai putini competitori, respectiv cei cu adevarat seriosi si dedicati activitatii pe care o desfasoara.
-Care este zona unde s-au inregistrat cele mai multe livrari?
- Din punct de vedere geografic, cele mai mari vanzari s-au inregistrat in Bucuresti si in Banat. In acest an, ne-am extins si pe piata din Bulgaria unde s-au incheiat parteneriate cu firme specializate in distributia de parchet. Totusi, rezultatele pe aceasta piata au ramas inca sub asteptari. In prima jumatate a anului 2010, cifra de afaceri in euro a crescut cu aproximativ 60%.
- Ce categorie de produse a inregistrat cele mai multe cereri?
- Cele mai mari cresteri au fost consemnate in cazul parchetului de bambus densificat, care este si varful nostru de gama, incluzand cele mai performante modele. Acesta este un tip de parchet foarte dur si rezistent, care are si un aspect deosebit. Tot anul acesta a fost introdus in portofoliul companiei si parchetul de bambus densificat cu sistem de prindere tip “click”, fiind o noutate pe piata romaneasca. Practic, montajul devine mult mai facil, se elimina folosirea adezivului, iar sistemul de prindere este foarte stabil.
- Ce prevede strategia pentru dezvoltarea companiei in intervalul urmator?
- In perioada urmatoare se intrevede consolidarea pozitiei pe piata, prin marirea numarului de parteneri care ne distribuie produsele. In acest sens suntem in discutii cu mai multe retele de bricolaj, care ar putea deveni colaboratorii nostri. Totodata, se doreste accesarea altor piete din tarile invecinate.
- Care sunt problemele intampinate in bransa?
- Principala problema este legata de instabilitatea foarte mare atat din punct de vedere legislativ (modificarile Codului Fiscal), cat si fluctuatia pietei valutare. Cererea ramane in continuare la niveluri foarte mici, ceea ce face foarte dificila reajustarea preturilor ca urmare a evolutiei cursului valutar. Din acest motiv, mai multi concurenti au abandonat aceasta piata, cel putin pentru o anumita perioada de timp. Informatii suplimentare, la www.classbambus.ro

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA