Sâmbătă, 25 Octombrie 2025
RO EN

SIPEX: Crestere de 7% a cifrei de afaceri, sustinuta de avansul vanzarilor B2B

SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 27 de ani in acest domeniu, anunta rezultatele financiare inregistrate in primele 9 luni din anul curent. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 252 milioane de lei, o crestere de 7% fata de perioada similara din 2023, sustinuta in principal de avansul vanzarilor cu 17% in canalul B2B. Profitul operational inregistrat de companie in primele 9 luni a crescut cu 20%.
"Anul 2024 a adus o serie de provocari, iar rezultatele obtinute in primele 9 luni confirma ca strategia adoptata a dat roade. Ne-am consolidat in continuare pozitia in piata, punand accent pe canalul de distributie B2B. Operational ne-am adaptat si actiunile intreprinse au adus eficientizari reflectate in cresterea cifrei de afaceri si a profitului operational. In trimestrul 3 am realizat un nou pas in strategia noastra de crestere prin parteneriatul cu Menlo Electric, ce ne deschide drumul catre piata energiei regenerabile. Astfel, oferim un pachet complet de solutii pentru proiectele fotovoltaice din Romania, sprijinind tranzitia catre energie sustenabila”, a declarat Irinel Gheorghe, CEO SIPEX.
Cresterea afacerilor SIPEX este sustinuta de un management atent al stocurilor, previzionarea precisa a vanzarilor, precum si de gestionarea atenta a cheltuielilor si a limitelor de credit acordate partenerilor. Toate cele 3 canale de distributie au avut evolutii pozitive ale vanzarilor. In structura veniturilor, vanzarile inregistrate in canalul B2B au crescut cu 16,58%, cele realizate prin canalul retail cu 1,50%, si cele prin magazin si online cu 22,60%.
Profitul net al companiei a fost de 1,44 milioane de lei in primele 9 luni din 2024, in scadere cu 52% comparativ cu perioada similara din 2023, in principal din cauza noului impozit minim pe cifra de afaceri, in suma de 2,56 milioane de lei.
 
SIPEX - parteneriate si produse 
SIPEX are o strategie clara de crestere organica si de dezvoltare prin extinderea gamei de produse complementare si prin adaptarea permanenta a portofoliului la oportunitatile pietei. 
In ultimii 2 ani, SIPEX a continuat extinderea gamei de produse prin incheierea unui parteneriat cu Policolor- Orgachim, lider in Europa de Sud-Est in domeniul tehnologiei vopselelor si lacurilor, si Teraplast, cel mai mare procesator de polimeri din centrul si estul Europei pentru distributia unui sistem complet de incalzire prin pardoseala, calibrat pe nevoile actuale ale consumatorilor, dezvoltat de companie sub brandul NeoTer. Parteneriatul incheiat in septembrie 2024 cu Menlo Electric vine in sprijinul tuturor celor care vor sa faca tranzitia catre energie sustenabila, inclusiv prin accesarea programului „Casa Verde 2024”. SIPEX va distribui impreuna cu Menlo Electric, unul dintre cei mai mari furnizori de solutii pentru fotovoltaice din Europa, solutii complete pentru producerea energiei solare prin toate canalele de vanzare – retail traditional, B2B si online. 
SIPEX exploreaza noi oportunitati pentru dezvoltarea afacerii si crestere sustenabila, avand ca obiectiv atingerea unei cifre de afaceri de 100 de milioane de euro pana la finalul anului 2026.
 
 
Linii de afaceri SIPEX 
Compania opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
● Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
● Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
● Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare aferente celor 9 luni din 2024 il gasiti aici.

Din aceeasi categorie

24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
08 Oct 07:00 | ARBONIA reuseste sa isi imbunatateasca marjele intr-un prim semestru dificil din 2025
03 Oct 11:03 | CE analizeaza, la cererea Romaniei, limitarea importurilor de ciment din afara UE
02 Oct 16:58 | Dan Lazarescu, numit director general si reprezentantul Grupului Bosch in Romania
29 Sep 12:34 | HORNBACH investeste peste 44 milioane de euro in al doilea magazin din Timisoara
22 Sep 10:01 | Dedeman anunta extinderea in Republica Moldova printr-o investitie strategica
22 Sep 07:00 | HENKEL inregistreaza o accelerare a cresterii vanzarilor in prima jumatate a anului 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA