
Activitatea din canalul B2B a adus cea mai mare contributie, cu un avans al vanzarilor de 17%. De asemenea, au fost inregistrate cresteri de 9% ale vanzarilor prin canalul Magazin & Online si de 5% ale vanzarilor prin canalul Retail.
Irinel Gheorghe, CEO Sipex:
"Anul 2024 a venit cu o serie de provocari si schimbari pe care le-am anticipat si pentru care am inceput sa ne pregatim. Am continuat sa ne consolidam pozitia in piata, cu accent pe segmentul B2B, care reprezinta peste 40% din totalul vanzarilor noastre. In primul trimestru am majorat stocurile pentru a face fata cererii crescute si ne-am adaptat strategia si actiunile pentru a pregati cresterea marjei in trimestrele urmatoare.”
Rezultatul net inregistrat de companie in primul trimestru al anului 2024 a fost negativ, influentat de cresterea cheltuielilor operationale, in special a celor legate de achizitionarea de marfuri, salarii, utilitati, precum si de noul impozit minim pe cifra de afaceri.
In data de 17 mai 2024, incepand cu ora 10:00 (ora Romaniei), compania organizeaza a doua editie a evenimentului Ziua Investitorilor Sipex la primul centru logistic deschis de companie in Aricestii Rahtivani, Ploiesti. Persoanele interesate sa participe la eveniment sunt rugate sa confirme participarea prin inregistrarea la acest link.
SIPEX opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.

Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
- Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
- Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
- Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.
Strategia SIPEX este construita in jurul urmatoarelor directii:
- diversificarea portofoliului de produse;
- dezvoltarea si extinderea punctelor de lucru existente si deschiderea unor centre de distributie noi;
- ajustarea politicii de personal cu accent pe retentia angajatilor.
Compania analizeaza deschiderea unei unitati de productie, cu finantare din fonduri europene, in Comuna Aricestii Rahtivani, pentru care a facut primii pasi prin achizitionarea in 2023 a unui teren in suprafata de 7,5 hectare.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare aferente T1 2024 il gasiti aici.