Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

SIPEX: Afaceri de 313 milioane lei in 2023 (+7,4%), sustinute de canalul B2B

Sipex, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru  constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 26 de ani pe acest segment, anunta rezultatele financiare preliminare pentru anul 2023. 
Compania a obtinut o cifra de afaceri de 313,4 milioane de lei, o crestere de 7,4% comparativ cu anul 2022. Rezultatele au fost sustinute de avansul vanzarilor in canalul B2B cu 18,7% ca urmare a diversificarii portofoliului de produse si a implicarii in proiecte din infrastructura care au generat volume mai mari. Profitul net obtinut este de 11,1 milioane de lei. 
Irinel Gheorghe, CEO Sipex:
"Anul 2023 a fost un an cu provocari semnificative in contextul economic global si local cu impact asupra sectorului constructiilor. La Sipex ne-am concentrat eforturile pentru cresterea cifrei de afaceri si mentinerea cotei de piata. Prin strategia de vanzari adoptata, am extins numarul de clienti si am crescut volumele de vanzari in canalele B2B si retail. Prin consolidarea segmentului B2B, acesta a ajuns sa reprezinte 40% din cifra noastra de afaceri."
Strategia de dezvoltare a companiei a continuat in directiile asumate si ne-am adaptat la schimbarile din piata. Sipex a extins gama de produse prin parteneriate strategice si a achizitionat un teren pentru o viitoare unitate de productie pentru care analizeaza optiunile de finantare.
 
 
Strategia Sipex este construita in jurul urmatoarelor directii: 
  • diversificarea portofoliului de produse; 
  • dezvoltarea si extinderea punctelor de lucru existente si deschiderea unor centre de distributie noi;
  • ajustarea politicii de personal cu accent pe retentia angajatilor.
Sipex opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
  • Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
  • Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
  • Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.

Din aceeasi categorie

27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
08 Oct 07:00 | ARBONIA reuseste sa isi imbunatateasca marjele intr-un prim semestru dificil din 2025
03 Oct 11:03 | CE analizeaza, la cererea Romaniei, limitarea importurilor de ciment din afara UE
02 Oct 16:58 | Dan Lazarescu, numit director general si reprezentantul Grupului Bosch in Romania
29 Sep 12:34 | HORNBACH investeste peste 44 milioane de euro in al doilea magazin din Timisoara
22 Sep 10:01 | Dedeman anunta extinderea in Republica Moldova printr-o investitie strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA