Vineri, 25 Aprilie 2025
RO EN

SIPEX: Afaceri de 313 milioane lei in 2023 (+7,4%), sustinute de canalul B2B

Sipex, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru  constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 26 de ani pe acest segment, anunta rezultatele financiare preliminare pentru anul 2023. 
Compania a obtinut o cifra de afaceri de 313,4 milioane de lei, o crestere de 7,4% comparativ cu anul 2022. Rezultatele au fost sustinute de avansul vanzarilor in canalul B2B cu 18,7% ca urmare a diversificarii portofoliului de produse si a implicarii in proiecte din infrastructura care au generat volume mai mari. Profitul net obtinut este de 11,1 milioane de lei. 
Irinel Gheorghe, CEO Sipex:
"Anul 2023 a fost un an cu provocari semnificative in contextul economic global si local cu impact asupra sectorului constructiilor. La Sipex ne-am concentrat eforturile pentru cresterea cifrei de afaceri si mentinerea cotei de piata. Prin strategia de vanzari adoptata, am extins numarul de clienti si am crescut volumele de vanzari in canalele B2B si retail. Prin consolidarea segmentului B2B, acesta a ajuns sa reprezinte 40% din cifra noastra de afaceri."
Strategia de dezvoltare a companiei a continuat in directiile asumate si ne-am adaptat la schimbarile din piata. Sipex a extins gama de produse prin parteneriate strategice si a achizitionat un teren pentru o viitoare unitate de productie pentru care analizeaza optiunile de finantare.
 
 
Strategia Sipex este construita in jurul urmatoarelor directii: 
  • diversificarea portofoliului de produse; 
  • dezvoltarea si extinderea punctelor de lucru existente si deschiderea unor centre de distributie noi;
  • ajustarea politicii de personal cu accent pe retentia angajatilor.
Sipex opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
  • Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
  • Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
  • Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.

Din aceeasi categorie

24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
28 Mar 15:42 | Investitiile din PNRR creeaza premisele unui an foarte bun pe piata constructiilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA