Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

SIPEX a realizat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in trimestrul intai

SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 28 de ani in acest domeniu, anunta rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2025. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in scadere usoara, cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut (T1 2024: 69,3 milioane lei). Evolutia a fost influentata de stagnarea vanzarilor in luna martie, cauzata de conditii meteorologice dificile si schimbari bruste de temperatura, precum si de extinderea termenelor de plata in anumite proiecte din sectorul constructiilor. In acest context, compania a inregistrat o pierdere operationala de 1,2 milioane lei.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: 
"Suntem constienti de provocarile actuale ale pietei, in special cele cauzate de lipsa predictibilitatii fiscale si de presiunile asupra costurilor operationale, dar suntem increzatori in strategia noastra pe termen lung. Piata constructiilor ramane un pilon esential al economiei nationale, iar compania noastra este pregatita sa valorifice oportunitatile. Ne propunem consolidarea pozitiei SIPEX in topul distribuitorilor de materiale de constructii, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide si cresterea eficientei operationale. Canalul B2B, care genereaza volume mari si aproximativ 44% din cifra de afaceri, ramane o prioritate strategica. Am lucrat cu partenerul nostru german Meffert AG, pentru care detinem licenta de exclusivitate, si vom promova noi pachete de produse dedicate segmentului B2B. Atentia noastra ramane centrata pe crestere sustenabila, inclusiv pe dezvoltarea unei unitati de productie de materiale pentru constructii.”
Vanzarile din canalele B2B si Retail care cumuleaza peste 99% din vanzari au inregistrat scaderi usoare in T1 2025, de 3%, respectiv 4%, comparativ cu primul trimestru al anului 2024, in timp ce Divizia Magazin & Online a inregistrat o crestere de peste 29%, sustinuta de functionalitatile noi integrate in platforma www.sipexcomenzi.ro si de extinderea aplicatiei mobile, care optimizeaza comenzile si timpii de livrare. 
Elemente cheie ale contului de profit si pierdere si ale bilantului pentru T1 2025 comparativ cu T1 2024:
• Veniturile din exploatare au atins 68 milioane lei (-3,8% vs T1 2024), reflectand presiuni asupra vanzarilor generate de factori externi precum conditiile meteo.
• Cheltuielile de exploatare s-au redus usor, la 69,2 milioane lei (-2,6% vs T1 2024). Desi costurile cu marfurile – reprezentand 83,4% din totalul cheltuielilor – s-au diminuat cu peste 5,5%, acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa presiunile salariale si fiscale.
• Compania a inregistrat o pierdere bruta in T1 2025 in valoare de 1,2 milioane lei, rezultate influentat de scaderea vanzarilor (-4,3%), cresterea cheltuielilor cu personalul (+9,4%) ca urmare a alinierii la salariile din piata pentru a asigura retentia personalului si a prestatiilor externe (+26%).
• Pierderea neta inregistrata este de aproximativ 1,9 milioane lei. 
• Activele totale au ajuns la aproximativ 139 milioane lei, in crestere cu aproape 4%; 
• Datoriile totale se ridica la 54,5 milioane lei, in scadere cu aproximativ 15%.
Pentru anul 2025, SIPEX si-a bugetat venituri de peste 388 milioane lei si un profit net de 14 milioane lei, rezultate sustinute in principal de activitatea intensificata din trimestrele doi si trei, perioade in care sectorul constructiilor inregistreaza cel mai ridicat nivel de activitate. 
SIPEX opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
• Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
• Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
• Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare preliminare il gasiti aici.

Din aceeasi categorie

27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
08 Oct 07:00 | ARBONIA reuseste sa isi imbunatateasca marjele intr-un prim semestru dificil din 2025
03 Oct 11:03 | CE analizeaza, la cererea Romaniei, limitarea importurilor de ciment din afara UE
02 Oct 16:58 | Dan Lazarescu, numit director general si reprezentantul Grupului Bosch in Romania
29 Sep 12:34 | HORNBACH investeste peste 44 milioane de euro in al doilea magazin din Timisoara
22 Sep 10:01 | Dedeman anunta extinderea in Republica Moldova printr-o investitie strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA