Vineri, 12 Decembrie 2025
RO EN

SIPEX a realizat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in trimestrul intai

SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru constructii din Romania, listat la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 28 de ani in acest domeniu, anunta rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2025. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in scadere usoara, cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut (T1 2024: 69,3 milioane lei). Evolutia a fost influentata de stagnarea vanzarilor in luna martie, cauzata de conditii meteorologice dificile si schimbari bruste de temperatura, precum si de extinderea termenelor de plata in anumite proiecte din sectorul constructiilor. In acest context, compania a inregistrat o pierdere operationala de 1,2 milioane lei.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: 
"Suntem constienti de provocarile actuale ale pietei, in special cele cauzate de lipsa predictibilitatii fiscale si de presiunile asupra costurilor operationale, dar suntem increzatori in strategia noastra pe termen lung. Piata constructiilor ramane un pilon esential al economiei nationale, iar compania noastra este pregatita sa valorifice oportunitatile. Ne propunem consolidarea pozitiei SIPEX in topul distribuitorilor de materiale de constructii, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide si cresterea eficientei operationale. Canalul B2B, care genereaza volume mari si aproximativ 44% din cifra de afaceri, ramane o prioritate strategica. Am lucrat cu partenerul nostru german Meffert AG, pentru care detinem licenta de exclusivitate, si vom promova noi pachete de produse dedicate segmentului B2B. Atentia noastra ramane centrata pe crestere sustenabila, inclusiv pe dezvoltarea unei unitati de productie de materiale pentru constructii.”
Vanzarile din canalele B2B si Retail care cumuleaza peste 99% din vanzari au inregistrat scaderi usoare in T1 2025, de 3%, respectiv 4%, comparativ cu primul trimestru al anului 2024, in timp ce Divizia Magazin & Online a inregistrat o crestere de peste 29%, sustinuta de functionalitatile noi integrate in platforma www.sipexcomenzi.ro si de extinderea aplicatiei mobile, care optimizeaza comenzile si timpii de livrare. 
Elemente cheie ale contului de profit si pierdere si ale bilantului pentru T1 2025 comparativ cu T1 2024:
• Veniturile din exploatare au atins 68 milioane lei (-3,8% vs T1 2024), reflectand presiuni asupra vanzarilor generate de factori externi precum conditiile meteo.
• Cheltuielile de exploatare s-au redus usor, la 69,2 milioane lei (-2,6% vs T1 2024). Desi costurile cu marfurile – reprezentand 83,4% din totalul cheltuielilor – s-au diminuat cu peste 5,5%, acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa presiunile salariale si fiscale.
• Compania a inregistrat o pierdere bruta in T1 2025 in valoare de 1,2 milioane lei, rezultate influentat de scaderea vanzarilor (-4,3%), cresterea cheltuielilor cu personalul (+9,4%) ca urmare a alinierii la salariile din piata pentru a asigura retentia personalului si a prestatiilor externe (+26%).
• Pierderea neta inregistrata este de aproximativ 1,9 milioane lei. 
• Activele totale au ajuns la aproximativ 139 milioane lei, in crestere cu aproape 4%; 
• Datoriile totale se ridica la 54,5 milioane lei, in scadere cu aproximativ 15%.
Pentru anul 2025, SIPEX si-a bugetat venituri de peste 388 milioane lei si un profit net de 14 milioane lei, rezultate sustinute in principal de activitatea intensificata din trimestrele doi si trei, perioade in care sectorul constructiilor inregistreaza cel mai ridicat nivel de activitate. 
SIPEX opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
• Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
• Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
• Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.
Raportul detaliat cu rezultatele financiare preliminare il gasiti aici.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA