Joi, 01 Mai 2025
RO EN

SAINT-GOBAIN vizeaza o noua crestere a veniturilor operationale, in 2020

Grupul francez Saint-Gobain, cel mai mare producator de materiale de constructii din lume, a incheiat anul 2019 cu vanzari totale de 42,57 miliarde euro, in crestere cu 1,9% fata de nivelul din 2018. Indicatorul de profitabilitate operationala (EBITDA) s-a majorat, totodata, cu 4,8%, pana la 4,87 miliarde euro, iar profitul net recurent s-a plasat la 1,91 miliarde euro (+10%).
Potrivit datelor companiei, cresterea anuala organica s-a situat la +2,4%, generata de cresterea preturilor (+1,8%), dar si a cantitatilor comercializate (+0,6%).
"Am incheiat o noua perioada cu rezultate foarte bune, in pofida unui context mai putin favorabil in a doua jumatate a anului trecut. Deciziile strategice dau rezultate, concomitent cu pozitionarea foarte buna a companiei pe pietele de renovare si eficienta energetica, dar si in alte segmente cu valoare adaugata. In 2020, intr-un mediu pe care il estimam mai dificil si nesigur, vom continua sa beneficiem de rezultatele initiativei «Transform & Grow» si vizam o crestere similara a veniturilor operationale, cu o incertitudine cu privire la impactul noului coronavirus", a declarat Pierre-André de Chalendar, Presedinte si CEO al grupului Saint-Gobain.
Potrivit raportului anual al companiei, toate sectoarele de activitate au inregistrat rezultate bune in 2019.
Pe segmentul de solutii de inalta performanta (High Performance Solutions - HPS), vanzarile au crescut cu 0,4%, in special datorita majorarilor de preturi. Volumele au scazut usor, afectate de incetinirea activitatii pe pietele industriale. Activitatile care deservesc industria constructiilor au inregistrat o crestere suplimentara, determinata de majorarea cotei de piata, de rezultatele foarte bune ale solutiilor de izolare termica exterioara (ETICS) si de achizitii. Cererea provenita din sectorul de mobilitate a crescut usor (in contextul in care piata auto globala a scazut cu 6%), activitatea din industrie s-a redus, in special in a doua jumatate a anului trecut, iar cererea din industria sanitara si farmaceutica a continuat sa creasca, datorita investitiilor in capacitati aditionale.
 
Vanzari in crestere in Europa de Est
In nordul Europei, vanzarile grupului francez au crescut cu 1,7%, cu o stabilizare in a doua jumatate a anului (+0,2%). Evolutii importante au fost raportate in estul Europei, in tarile nordice si in Germania. O contractie notabila a fost inregistrata in Marea Britanie. Marja operationala medie in regiune s-a majorat semnificativ, la 6,3% (de la 5,6% in 2018). Cresterea a fost alimentata de rezultatele pozitive ale strategiei de achizitie a materiilor prime si energiei, ca parte a accelerarii programului «Transform & Grow» in termeni de optimizare a portofoliului si economii de costuri.
In regiunea Europa de Sud, Orientul Mijlociu si Africa, afacerile Saint-Gobain au crescut, in 2019, cu 3,3% (+2,3% in semestrul al doilea). Activitatile de distributie au continuat sa creasca; afacerile industriale au progresat, de asemenea, avand ca motoare solutiile de eficienta energetica, dar si sistemele pentru fatade (sticla si mortare).
In Franta, Saint-Gobain a avut un an bun, mai ales datorita activitatilor de renovare si in pofida contractiei pietei de constructii noi din semestrul al doilea. Vanzarile de produse eficiente energetic din portofoliul companiei, destinate renovarilor, au crescut puternic, cu o majorare procentuala de doua cifre pentru sistemele de izolatii. Si in Spania au fost raportate rezultate foarte bune, in timp ce vanzarile din Orientul Mijlociu si din Africa au scazut semnificativ, in special in Turcia, pe fondul contextului socio-politic foarte dificil. 
In cele doua Americi, grupul a obtinut o crestere organica de 2,9%, iar in regiunea Asia-Pacific avansul a fost calculat la +4,1%.

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA