Vineri, 25 Aprilie 2025
RO EN

REVEAL: Romanii sunt atenti la materialele de zidarie cand evalueaza o locuinta

Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel national privind perceptiile despre inovatie si modernitate atunci cand vine vorba de spatiul de locuit, urmarind in acelasi timp evolutia acestora comparativ cu studiul similar desfasurat in luna mai 2022.
- 78% dintre romani acorda o atentie sporita materialelor de zidarie folosite atunci cand evalueaza o locuinta
- 73% dintre romani declara ca ar avea incredere sa construiasca o casa cu cel mai inovator material de zidarie
- 37% dintre specialistii in constructii chestionati motiveaza ca aleg BCA-ul ca material principal de zidarie datorita caracterului modern/ inovativ al acestuia, comparativ cu 26% in cazul celor care aleg caramida
- Pentru 5 din 10 tineri sub 35 ani modernitatea/ inovatia este un atribut principal al casei ideale
Cei mai multi romani apreciaza ca inovatia/ modernitatea le usureaza viata (91%) si ii ajuta sa se simta in siguranta (86%)
Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research arata ca cei mai multi romani sunt de parere ca solutiile moderne/ inovative le usureaza viata (91%), ii ajuta sa se simta in siguranta (86%) sau sa protejeze mediul inconjurator (84%). Alte beneficii mentionate de catre romani au fost facilitarea unui trai mai sanatos (82%) si economisirea (81%).
Observam ca odata cu cresterea accelerata a preturilor cauzata de inflatie, componenta de economisire asociata inovatiei/ modernitatii a inregistrat o crestere semnificativa de 6 puncte procentuale comparativ cu 2022 (75%).
Daca ne referim la spatiul de locuit, modernizarea devine o fateta tot mai importanta in asigurarea calitatii vietii, evidentiindu-se o crestere a cheltuielilor alocate modernizarii locuintei. Astfel ca, in prezent, 66% dintre romani mentioneaza ca sunt preocupati de cheltuielile de modernizare a locuintei, comparativ cu 58% in 2022. Acest aspect este mentionat in mai mare masura de femei (70% vs. 63% barbati) si cei cu varste intre 35 si 44 de ani (72%).
In aceeasi ordine de idei, observam o schimbare semnificativa in preferintele consumatorilor si prin prisma faptului ca 16% dintre cei care au ales BCA ca material principal pentru casa pe care au construit-o sau pe care o construiesc in prezent, au motivat alegerea BCA ca datorandu-se caracterului modern/ inovator al acestuia (procent in crestere fata de 2022 cand inregistra un scor de 11%), in timp ce doar 5% dintre cei care au ales sa construiasca cu caramida au ales acest material pentru ca e considerat modern/ inovator.
Si in ceea ce priveste atributele unei case ideale, modernitatea si inovatia spatiului interior joaca un rol important. Observam ca, in timp ce durabilitatea/ rezistenta in timp (69%) si eficienta energetica (67%) sunt atributele mentionate cel mai des, caracterul modern al locuintei inregistreaza o crestere semnificativa fata de anul trecut, de la 21% la 30%, in special in cazul tinerilor sub 35 ani (48%).
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: ”Romanii isi doresc sa se simta in control, acestia vor locuinte care sa le ofere atat siguranta fizica, cat si eficienta energetica avand in vedere contextul instabil cauzat de inflatie si de facturile la energie in crestere. Totodata, aceste aspecte explica si cresterea interesului pentru spatiile de locuit caracterizate de inovatie. Astfel ca, investitia in solutii moderne, cum ar fi tehnici de constructie de ultima generatie sau folosirea unor materialele inovatoare in constructii sau renovari, ii poate ajuta pe romani sa economiseasca pe termen lung, dar si sa sporeasca confortul si siguranta propriilor locuinte”
 
Caracterul modern al materialelor de zidarie este un aspect din ce in ce mai importat in evaluarea unei locuinte
In ceea ce priveste elementele evaluate de romani in procesul de informare asupra unei locuinte, 8 din 10 romani mentioneaza ca acorda o atentie sporita materialelor de zidarie folosite.
Analizand atributele materialelor de zidarie, 73% dintre cei intervievati declara ca ar avea incredere sa construiasca o casa cu cel mai inovator material de zidarie (in crestere cu 7% fata de evaluarea realizata in 2022), intr-o masura semnificativ mai mare cei cu varste intre 35 si 44 de ani (82%).
De asemenea, daca ne referim in mod specific la romanii care in prezent sunt in proces de construire a unei case, modernitatea materialului de zidarie (85%) ocupa un loc funtas, fiind al treilea cel mai mentionat atribut dupa durabilitatea/ rezistenta (91%) si siguranta (89%) materialului ales.
Atitudini diferite sunt prezente si daca ne raportam la principalele materiale utilizate in casele / blocurile in care locuiesc in prezent romanii. Astfel ca, 82% dintre cei care locuiesc intr-un imobil construit din BCA considera intr-o mai mare pondere ca ar avea multa si foarte multa incredere sa construiasca o casa cu cel mai modern/ inovator material.
Si in randul specialistilor in constructii se observa o crestere a perceptiei fata de caracterul modern al BCA-ului, 37% dintre cei care prefera sa construiasca cu BCA declarand ca acesta este un material de zidarie modern / inovator (fata de 26% in 2022). Mai mult decat atat, specialistii declara ca acestia obisnuiesc sa recomande folosirea BCA-ului ca material principal de zidarie pentru clientii care isi doresc in mod special o casa sigura, moderna, sustenabila sau eficienta energetic.

Din aceeasi categorie

24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
28 Mar 15:42 | Investitiile din PNRR creeaza premisele unui an foarte bun pe piata constructiilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA