Marți, 29 Aprilie 2025
RO EN

PRAKTIKER vizeaza extinderea retelei comerciale la 48 de magazine

Programul de restructurare a retelei de bricolaj Praktiker, implementat de omul de afaceri Ömer Süsli dupa preluarea din februarie 2014, a restabilit rentabilitatea companiei, in primele sase luni ale anului in curs fiind inregistrat un profit operational de 12 milioane de lei. Totodata, vanzarile au crescut cu 10% fata de perioada corespunzatoare din 2013. In acest context, in urmatorii doi ani conducerea Praktiker are in vedere cresterea numarului de magazine, pana la 48 de unitati. Praktiker detine 28 de centre comerciale in 24 de orase ale tarii si o oferta cu peste 40.000 de produse: materiale de constructii, pentru decoratiuni, obiecte sanitare, mobila, aparate electronice si electrocasnice, produse pentru gradinarit etc.
 
- Ce factori au contribuit la revigorarea afacerilor companiei?
- Luna aprilie a.c. a reprezentat startul cresterii pentru firma si a adus un profit operational pozitiv pentru prima jumatate a anului 2014. La numai trei luni de la preluarea companiei, profitul operational pentru al doilea trimestru al anului 2014 s-a majorat cu 44 milioane de lei fata de primele trei luni ale anului in curs si cu 37 milioane de lei in raport cu aceeasi perioada din 2013. Aceasta imbunatatire semnificativa a rezultatelor financiare se datoreaza in principal optimizarii costurilor la servicii si utilitati si renegocierilor ce au vizat atat contractele de chirie cu proprietarii, cat si pe cele cu furnizorii de produse si servicii, obtinand preturi de achizitie si termene de plata mai bune.
 
- Cate magazine aveti in vedere sa deschideti in perioada urmatoare?
- Pentru urmatorii doi ani, ne-am propus extinderea retelei comerciale de la 28 de centre, cate detinem in prezent, la 48 de magazine. Dupa inaugurarea unitatii de la Targu Jiu, realizata in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro, pana la finele anului in curs vom mai deschide un centru de vanzare la Giurgiu. Ulterior, vom investi si in deschiderea unui magazin la Sibiu sau Vaslui si a altor doua in Bucuresti. In acest sens, suntem in curs de identificare a unor terenuri in zonele de nord si de sud ale Capitalei. Totodata, avem in vedere sa alocam aproximativ 4% din cifra anuala de afaceri pentru derularea unor campanii de marketing.
 
- Cum credeti ca va evolua piata locala de bricolaj in acest an?
- Au inceput sa se aseze lucrurile in sectorul local de bricolaj si credem ca din acest an este posibila iesirea din criza. O schimbare s-a simtit inca de la inceputul lui 2014. Avand in vedere estimarile si semnalele pozitive din domeniu, suntem deschisi si la alte oportunitati in Romania. Magazinul de la Targu Jiu este primul inaugurat de companie dupa preluarea de la grupul german, iar decizia de a investi aici a fost luata dupa o prospectare atenta a pietei.
 

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA