Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

PRAKTIKER: Tendinta de stabilizare pe piata locala de bricolaj

Cornelia Gheorghe (39 de ani)
Functia/Firma: director de achizitii, Praktiker Romania;
Experienta profesionala: peste 12 ani in retail, dintre care zece la Praktiker Romania.

Piata de bricolaj din Romania are potential de extindere, estimarile conducerii companiei Praktiker - prima retea de centre de tip DIY din tara noastra - fiind pozitive pentru 2012. In pofida unui trend descendent pe piata locala, concretizat printr-o scadere de 24% a vanzarilor companiei din primele noua luni ale anului trecut - potrivit celei mai recente raportari financiare publicate de grupul german, reprezentantii din Romania preconizeaza o revigorare pe piata locala in 2012. Prezent la nivel local din anul 2002, concernul Praktiker detine 27 de magazine in toate orasele mari ale tarii, vizind continuarea expansiunii pe plan national, insa strategia de extindere va fi adaptata la realitatile sectorului autohton de bricolaj.

- Cum se adapteaza beneficiarii la noile produse promovate de furnizori?
- Cerintele consumatorilor si ofertele promovate de furnizori sunt relativ interdependente. Producatorii mizeaza, de cele mai multe ori, pe promovarea materialelor solicitate de clienti, care sunt receptivi si la noile oferte lansate de acestia. De aceea, este foarte importanta cunoasterea in detaliu a consumatorilor si a exigentelor acestora, pentru a identifica in mod permanent solutii adaptate noilor cerinte. Astfel, periodic, editam cataloage tematice (pentru gradinarit, materiale de constructii, pentru amenajari si decoratiuni interioare).
- Constituie pretul factorul decisiv in formarea deciziei de achizitie?
- Pretul a ramas un factor esential pentru decizia de cumparare, mai ales daca luam in considerare contextul economic actual. Cu toate acestea, insa, comportamentul consumatorului roman s-a schimbat mult in ultima perioada. Calitatea si durata de exploatare a produselor au devenit elemente la fel de importante, de care se tine cont atunci cand se opteaza pentru un produs. In ansamblu, in prezent, clientii sunt mult mai selectivi si mai atenti la raportul calitate-pret specific materialelor.
- Care sunt tendintele pietei de bricolaj?
- In ultimii ani am observat ca exista un interes sporit pentru materialele pentru decoratiuni si amenajare a casei, in special pentru produsele «de masa», specifice amenajarii locuintelor si gradinilor, insa au crescut si vanzarile de materiale de constructii si obiecte sanitare. Noua directie pe care se inscri distribuitorii din sectorul de bricolaj este mai degraba cea de consolidare a pozitiei pe piata decat de extindere a retelelor de magazine, avand in vedere reducerile consemnate in ultimii ani in domeniu. Actualmente, cererea este sustinuta, preponderent, de familiile care realizeaza lucrari de renovare sau constructii de mica amploare sau de specialisti independenti (mesteri).
- Ce investitii aveti in vedere pe termen mediu si lung?
- In perioada urmatoare luam in considerare dezvoltarea retelei de magazine Praktiker si avem planuri de expansiune adaptate la realitatile pietei de DIY din Romania. Pentru moment, am decis insa sa ne concentram foarte mult pe diversificarea ofertei si pe adaptarea permanenta a acesteia la cerintele pietei. Recent, la nivel local, am introdus - prin intermediul partenerilor nostri - servicii suplimentare, precum realizarea de instalatii termice si sanitare, montaj de placi ceramice/pardoseli/mocheta/ferestre de mansarda/usi de interior si exterior, zugraveli si reparatii de pereti, izolare a fatadelor peretilor si tavanelor etc. In functie de raspunsul primit din partea clientilor, urmeaza sa extindem aceste servicii la nivel national.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA