
Cornelia Gheorghe, director de achizitii in cadrul Praktiker Romania: "Vanzarile pe categorii de produse fluctueaza in functie de sezon, perioada de varf pentru constructii si amenajari (martie-octombrie), fiind cea mai activa din acest punct de vedere. Vara, populatia investeste de 3 - 4 ori mai mult pentru achizitia materialelor de constructii pentru interior si exterior fata de perioada sezonului rece. Pretul, calitatea produselor, precum si ofertele existente pe piata reprezinta cei mai importanti factori care influenteaza decizia de cumparare. Din observatiile noastre, atat articolele apartinand unor companii renumite, cat si produsele proprii (care beneficiaza de un raport corect calitate-pret), sunt printre cele mai apreciate de clienti. Incepand din luna septembrie, produsele care se vand cel mai bine sunt cele destinate amenajarilor interioare si decoratiunilor, in timp ce, in sezonul rece, romanii achizitioneaza, pe langa produse de incalzire (sobe, seminee, centrale, radiatoare), mobilier si accesorii. Jumatate din vanzarile anuale de produse pentru gradinarit se inregistreaza in perioada aprilie-iulie, cele mai solicitate articole fiind: mobilierul de gradina, pavilioanele, balansoarele, motocultivatoarele, masinile de tuns iarba, trimerele si uneltele specifice. De asemenea, in perioada mai-iulie, o pondere ridicata in vanzari o au piscinele si accesoriile aferente".