Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

PRAKTIKER: Peste 75% din vanzari sunt realizate in sezonul estival

In perioada sezonului estival (in special in lunile iunie-august), populatia investeste de pana la patru ori mai mult in achizitia de produse pentru constructii, comparativ cu intervalul decembrie-februarie, conform datelor companiei Praktiker Romania. De asemenea, perioada martie – octombrie este cea mai importanta pentru vanzarile retelei de centre comerciale specializate, parchetul laminat, gresia si mobilierul fiind printre cele mai solicitate produse. In ceea ce priveste materialele de constructii, populatia achizitioneaza, in special, adezivi, placi ceramice, gleturi, polistiren expandat/extrudat, tigla, vata minerala si gips-carton. In Romania, Praktiker detine 27 de magazine in 23 de orase din tara, oferta retelei cuprinzand peste 40.000 de produse pentru constructii si gradinarit.

Cornelia Gheorghe, director de achizitii in cadrul Praktiker Romania: "Vanzarile pe categorii de produse fluctueaza in functie de sezon, perioada de varf pentru constructii si amenajari (martie-octombrie), fiind cea mai activa din acest punct de vedere. Vara, populatia investeste de 3 - 4 ori mai mult pentru achizitia materialelor de constructii pentru interior si exterior fata de perioada sezonului rece. Pretul, calitatea produselor, precum si ofertele existente pe piata reprezinta cei mai importanti factori care influenteaza decizia de cumparare. Din observatiile noastre, atat articolele apartinand unor companii renumite, cat si produsele proprii (care beneficiaza de un raport corect calitate-pret), sunt printre cele mai apreciate de clienti. Incepand din luna septembrie, produsele care se vand cel mai bine sunt cele destinate amenajarilor interioare si decoratiunilor, in timp ce, in sezonul rece, romanii achizitioneaza, pe langa produse de incalzire (sobe, seminee, centrale, radiatoare), mobilier si accesorii. Jumatate din vanzarile anuale de produse pentru gradinarit se inregistreaza in perioada aprilie-iulie, cele mai solicitate articole fiind: mobilierul de gradina, pavilioanele, balansoarele, motocultivatoarele, masinile de tuns iarba, trimerele si uneltele specifice. De asemenea, in perioada mai-iulie, o pondere ridicata in vanzari o au piscinele si accesoriile aferente".

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA