Miercuri, 30 Aprilie 2025
RO EN

PRAKTIKER AG: Reorganizare a activitatii din Germania

Grupul multinational Praktiker a finalizat anul 2011 cu o pierdere operationala (reflectata de indicatorul EBITA) de 375,1 milioane de euro, in timp ce vanzarile totale s-au diminuat cu 7,7% fata de 2010, ajungand la 3,183 miliarde euro, se arata intr-un comunicat al corporatiei. "Chiar si dupa eliminarea efectelor date de circumstantele extraordinare ale activitatii, pierderea s-a situat la 61,6 milioane de euro, principala cauza a acesteia fiind data de impactul – deocamdata scazut – al masurilor luate pentru repozitionarea marcii Praktiker pe piata din Germania. Totodata, contextul international a fost marcat de incertitudini, ca urmare a problemelor macroeconomice vizibile pe pietele de referinta ale concernului. Anul ce tocmai s-a incheiat a adus, in cazul Praktiker, cele mai nefavorabile rezultate consemnate de la lansarea ofertei publice de actiuni (tip IPO) in anul 2005 si pana in prezent. Astfel, chiar daca nu s-au constatat nereguli majore in ceea ce priveste fluxul de numerar, acesta constituie un semnal clar potrivit caruia implementarea schimbarilor structurale si strategice este un demers necesar ce trebuie efectuat imediat. In concluzie, la inceputul lui 2012, am lansat un program complex de restructurare, ce presupune in prima etapa reorganizarea activitatii din Germania. Anul trecut, modificarea strategiei de marketing pe aceasta piata a presupus renuntarea la campaniile generale de discount, ceea ce a dus la un declin neintrerupt al vanzarilor in primele noua luni, urmat totusi de o stabilizare in trimestrul al patrulea", a declarat Thomas Fox, director general al Praktiker AG. La nivelul lui 2012, managerii grupului preconizeaza ca vanzarile vor spori usor fata de anul precedent, pe plan international fiind estimata o valoare similara a incasarilor, iar in Germania o majorare usoara, ca urmare a consolidarii cotelor de piata ale magazinelor Praktiker si Max Bahr. In schimb, se vor lua toate masurile pentru imbunatatirea semnificativa a rentabilitatii, astfel incat pierderea sa fie recuperata in totalitate si sa se consemneze un profit operational consistent. Cea mai importanta contributie in acest sens va fi data de Praktiker Germania.
***
La 31 decembrie 2011, Praktiker avea 439 de magazine, cu o unitate comerciala mai mult ca in 2010. In Germania numarul de magazine Praktiker s-a diminuat cu o unitate, ajungand la 235 de centre comerciale, iar reteaua Max Bahr continua sa administreze 78 de centre. In afara granitelor Germaniei, la finele anului trecut erau operationale 109 magazine. Potrivit oficialilor grupului, in Romania Praktiker administreaza 27 spatii comerciale, numarul acestora fiind neschimbat fata de 2010. Strategia manageriala a anului trecut a presupus infiintarea unui magazin in Grecia, a inca trei in Polonia si inchiderea cate unui centru comercial in Ungaria si Albania, astfel incat reteaua internationala s-a dezvoltat cu inca o unitate. Inca din luna ianuarie a.c., cand Praktiker a anuntat rezultatele financiare preliminare, oficialii firmei avertizau ca "situatia dificila a subsidiarelor din Grecia, Romania si Bulgaria a avut un impact negativ asupra vanzarilor totale, scaderea puterii de cumparare si a sumelor disponibile pentru achizitii a beneficiarilor din statele respective fiind principala premisa negativa". Astfel, scaderea cifrei de afaceri, de 7,7%, s-ar fi datorat preponderent rezultatelor financiare mai slabe de pe plan international (-12,6%). Informatii suplimentare, la www.praktiker.com

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA