Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

NATIONAL PAINTS: Majorare cu 40% a vanzarilor pe segmentul industrial

Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei autohtone de lacuri si vopsele, Fares Sayegh, director general al firmei National Paints, sustine ca, pe fondul crizei economice, tendinta pietei a fost spre o reorientare a clientului final catre produsele economice, in defavoarea segmentului premium. Pentru acest an, se estimeaza o revigorare a pietei specifice.
 
Fares Sayegh, director general al firmei National Paints:“Pentru 2009, toate studiile arata o scadere a acestui segment de piata cu 20%-30%, prin urmare trebuie sa admitem ca nu a fost un an usor. Romania este inca pe harta Europei o zona cu potential ridicat, asadar, in pofida tuturor factorilor negativi, tendinta indica o redresare. Desi piata constructiilor nu va ajunge la nivelul anului 2008, in pofida eforturilor statului de sprijinire a acesteia, trendul crescator va fi sustinut de segmentul „Do It Yourself” si de proiectele mici si mijlocii finantate prin programe guvernamentale. Investitiile efectuate in anii precedenti, pe fondul cresterii pietei de lacuri si vopsele, nu au depasit pragul de rentabilitate in acest an, in care s-a ajuns ca in Romania capacitatea de productie instalata sa fie de aproximativ 710.000 tone, iar potentialul maxim de consum de numai 420.000 de tone. Pe fondul crizei economice, tendinta pietei a fost spre o reorientare a clientului final catre produsele „low cost”, in defavoarea segmentului „premium”. In aceste conditii am incercat sa ne adaptam cerintelor actuale, prin diversificarea gamei de produse, dezvoltarea de materiale personalizate pentru nise de piata si consumatori industriali si furnizarea gratuita a serviciilor de consultanta privind tehnica de aplicare a vopselelor. Intrucat nu putem face rabat de la calitate, in ciuda cerintelor pietei pentru segmentul de produse din gama economica, speram in revigorarea segmentului premium.
Desi anul trecut s-a inregistrat o diminuare puternica a cererii pentru produse industriale, am reusit sa atingem un volum al vanzarilor in crestere cu 40%, lucru care ne bucura, avand in vedere specificitatea si cerintele ridicate de calitate impuse de acest segment. Ca si areal al vanzarilor noastre, judetul Iasi inregistreaza cifre considerabil superioare, tendinta sustinuta de o retea de distributie extinsa si de un showroom de prezentare modern al diviziei de lux ”Emotion Trend”. Pentru acest an, speram in revigorarea pietei, luand in considerare majorarea de peste 39%, inregistrata in primul trimestru al acestui an. Strategia pentru dezvoltare a companiei in intervalul urmator prevede imbunatatirea continua si diversificarea portofoliului de produse (cu precadere, cele Eco), dezvoltarea retelei de distributie si cresterea numarului centrelor dotate cu masini pentru colorare computerizata”.

 

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA