
Interviu cu Florentin Sperila, MBA Director Comercial Divizia Edilitare in cadrul grupului Menatwork, manager cu o experienta de 18 ani pe piata materialelor de constructii.
- Cum au evoluat vanzarile companiei in 2018 si ce perspective sunt pentru perioada urmatoare?
- Raportat la 2017 vanzarile au crescut, in ansamblu, cu 40%. Cele mai importante evolutii s-au inregistrat la produsele destinate segmentului rezidential, urmate de cele folosite la constructiile de unitati sanitare si de invatamant. Estimez ca trendul ascendent se va mentine si in 2019, insa acesta va fi mai moderat, undeva la maximum +10%. Segmentele care credem ca vor genera o parte semnificativa a cererii sunt cel rezidential medium-high, retail (lanturi de magazine precum Lidl, Profi, Mega Image etc.) si cladirile de birouri. In ceea ce priveste cifra de afaceri, ne asteptam la o crestere de 15% fata de nivelul de 32 milioane de euro inregistrat in 2018.
- Care sunt principalele piete de desfacere pentru produsele fabricate in Popesti-Leordeni?
- Cea mai mare parte a productiei, circa 90%, este destinata pietei interne, in timp ce exporturile ajung la circa 10% din total. Dupa 25 de ani de activitate in Romania, grupul Menatwork se mentine intre liderii incontestabili si in promovarea unor producatori internationali prestigiosi, precum Siniat, Armstrong, Etex, Tarkett, Egger, Mapei, Vimar sau Vortice.
- Care considerati ca sunt noile riscuri in domeniul constructiilor, avand in vedere reluarea cresterii si contextul economic si politic?
- Cred ca instabilitatea legislativa va reprezenta principala provocare pentru mediul de afaceri din Romania, inclusiv din sectorul de constructii. In plus, cresterea preturilor la materiile prime si al utilitatilor vor atrage scumpiri ale preturilor de comercializare, in cazul mai multor grupe de produse pe care le fabricam. La toate acestea se adauga nivelul slab al finantarilor din sectoarele public si privat, care vor pune presiuni suplimentare pe costuri.