Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

McKinsey: Comerciantii de sisteme de zidarie sa automatizeze activitatile de rutina

Cresterea vanzarilor si mai ales a profitului in domeniul comertului cu amanuntul pentru produsele de constructii - in special, in magazinele traditionale - devine un demers din ce in ce mai greu si mai complex in fiecare an. In acest context, nu este de mirare ca numeroase retele de retail, de anvergura mondiala, au abordat multe din tehnicile posibile de crestere a eficientei operationale si a productivitatii muncii, prin automatizarea proceselor. A venit astfel momentul sa se ia in considerare o schimbare fundamentala de mentalitate, pentru a face, de pilda, o diferenta semnificativa intre competitori, in domeniul materialelor de zidarie (caramida, mortar etc.) si a ramane profitabil intr-un mediu de vanzare cu amanuntul in continua schimbare, dupa cum explica, in cadrul unei cercetari realizate recent, o echipa de experti de la McKinsey & Company.
In timp ce programele traditionale de crestere a eficientei magazinelor de vanzare cu amanuntul, axate pe productivitatea muncii, pot economisi intre 5% si 10% din costurile totale, o abordare complexa a tuturor factorilor ce genereaza costuri poate permite comerciantilor sa realizeze economii de doua pana la trei ori mai mari. „Inca de la inceput, trebuie remarcat ca, in general, consumatorii cumpara prin intermediul mijloacelor online, mai degraba decat sa se deplaseze la cel mai apropiat centru comercial, aceasta asertiune fiind valabila si pentru comertul cu materiale de zidarie. Un sondaj recent, efectuat de McKinsey, a constatat ca 82% din consumatorii din SUA au raportat ca au cheltuit bani in mediul online, in ultimele trei luni, iar 42% din respondentii ce fac parte din generatia Y (cei nascuti intre 1977 si 1995) au declarat ca prefera cumparaturile online celor efectuate in magazinele traditionale. Totusi, comertul prin magazinele traditionale va fi si in continuare predominant, pentru ca, in forma electronica, in anul 2023, doar 21% din totalul vanzarilor se vor efectua online”, a declarat Praveen Adhi, partener in cadrul biroului din Chicago al McKinsey & Company si coordonatorul echipei de experti.
Referindu-se la faptul ca, de acum inainte, procesul digitalizarii si automatizarii proceselor in comertul cu materiale de constructii este inevitabil si va fi implementat in ritm accelerat, autorii cercetarii arata ca, printre altele, pentru a fi viabili in acest mediu (profund concurential), operatorii din comertul cu amanuntul al materialelor de zidarie trebuie sa-si imbunatateasca constant controlul costurilor, in magazinele traditionale, prin simplificarea, eliminarea sau automatizarea activitatilor de rutina. Majoritatea retailerilor a implementat deja mai multe programe de eficientizare a costurilor, precum automatizarea activitatilor simple (raportare si programare) si eficientizarea proceselor de gestiune a stocurilor. Cu toate acestea, cei mai multi au inca o viziune limitata cu privire la costurile care pot fi optimizate, concentrandu-se pe activitatile ce se rezuma strict la magazinul respectiv. Insa, vanzarile cu amanuntul de materiale de zidarie trebuie sa se bazeze pe mai multe aspecte, abordate simultan, inclusiv in ceea ce priveste asa-numita „experienta” a clientilor (noile generatii ), serviciile de tip „multichannel” si excelenta in ceea ce priveste optimizarea costurilor. Desi initial au impactul scontat, parghiile traditionale de ajustare, folosite in cazul operatiunilor din magazinele „off-line” limiteaza domeniul de aplicare, ceea ce duce la ignorarea, de catre manageri, a 50% din posibilitatile inovatoare de control al cheltuielilor, cu precadere pe cele legate de optimizarea stocului de materiale de zidarie si a factorilor aferenti lantului de aprovizionare. Pentru a diminua cu adevarat costurile si pentru a atinge excelenta in materie de vanzari, potrivit studiului, comerciantii cu amanuntul ar trebui sa aiba o viziune integrala asupra tuturor categoriilor de cheltuieli. Cu puterea deciziei bazate pe date si cu sustinerea managementului de top, comerciantii cu amanuntul de materiale de zidarie pot crea oportunitati semnificative pentru intreaga organizatie si pot optimiza profitabilitatea pe termen lung.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA