Sâmbătă, 01 Noiembrie 2025
RO EN

MAM Bricolaj: Vanzarile de unelte, vopsele si adezivi au crescut cu 15% in 2020-2021

MAM Bricolaj, lant romanesc de magazine de materiale si accesorii pentru mobila, a vandut, in perioada 2020-2021, cu 15% mai multe scule si unelte si cu 10% mai multi adezivi si vopsele decat in anul anterior, arata o analiza a retailerului listat pe piata AeRo a Bursei de Valori Bucuresti.
Datele centralizate de MAM Bricolaj de la consultantii de vanzari care au interactionat cu clientii retelei de magazine evidentiaza faptul ca pandemia a generat schimbari semnificative ale comportamentelor de consum, cu impact pe piata autohtona de bricolaj.
Din analiza datelor MAM Bricolaj, se contureaza doua noi trenduri, ambele aparute ca urmare a restrictiilor de circulatie, impuse de pandemie, care au obligat persoanele active sa petreaca mai mult timp acasa.
 
Mici reparatii in propriile locuinte
Primul este acela ca oamenii au inceput sa fie mai preocupati de aspectul mobilierului din locuinta, dar si de functionarea acestuia. Cei mai increzatori in indemanarea lor au decis sa inlocuiasca singuri componentele de mobilier sau instalatiile stricate, sa le reconditioneze sau sa monteze altele, mai aspectuoase sau practice.
Fenomenul este sesizabil in dinamica vanzarilor unora dintre produsele MAM Bricolaj, care au inregistrat un avans semnificativ in comparatie cu anii anteriori.
Categoriile de produse ale caror vanzari au crescut semnificativ in perioada 2020-2021 sunt:
1. Scule si unelte (cheie reglabila, cleste, patent, surubelnita, ruleta, scule electrice), cu un avans de 15% .
2. Vopsele si adezivi (adezivi universali, spuma poliuretanica, siliconul sanitar, pensule, vopsele), cu o crestere de 10%.
 
Pandemia a crescut interesul pentru hobby-uri si DIY
Al doilea trend aparut ca urmare a restrictiilor de circulatie impuse a fost stimularea hobby-urilor. Multe persoane au experimentat diferite forme de exprimare a creativitatii si petrecere a timpului liber, imbogatindu-si viata personala si folosind aceste noi preocupari pentru a face fata anxietatilor aparute in pandemie.
„Timpul petrecut in casa, eventual alaturi de copii, rasfoind reviste si mai ales navigand pe internet, i-a facut pe adulti sa descopere activitati noi si sa-si exploreze latura creativa. Descoperirea unor hobby-uri si dezvoltarea unor proiecte DIY (Do It Yourself) au avut si un rol terapeutic, de instrument antistress, asa cum au aratat specialistii in well-being”, a declarat Ioana Petre, director de marketing al MAM Bricolaj.
Aceste noi preocupari din viata personala au fost surprinse nu doar in dinamica vanzarilor, ci au fost confirmate si de consultantii MAM Bricolaj. In discutiile cu clientii, acestia au constat ca a crescut numarul celor care cumparau produse pentru a le folosi in alte scopuri decat cele obisnuite. De exemplu, tevile din plastic sunt utilizate nu doar la instalatiile sanitare, ci pot fi transformate, cu putina imaginatie sau cu ajutorul internetului, in suporti pentru rafturi, obiecte personalizate si viu colorate pentru depozitare, suporturi etc. De asemenea, clientii MAM Bricolaj au mai achizitionat bucati de PAL si PFL sau adezivi si vopsele pentru diferite proiecte DIY, precum tablourile si alte obiecte decorative.
„Oamenii s-au inspirat de pe retelele sociale – YouTube, Pinterest, Facebook si TikTok, unde au descoperit nenumarate exemple ce i-au ajutat sa-si testeze creativitatea si indemanarea”, a explicat Ioana Petre, directorul de marketing al MAM Bricolaj.
 
MAM Bricolaj ofera aproximativ 11.000 de produse pasionatilor de bricolaj
Lantul de magazine MAM Bricolaj ofera una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piata - aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vanzare in acest moment.
Cea mai mare pondere in vanzarile MAM Bricolaj o au Panourile (27% din total, in primul trimestru al acestui an), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (13%), precum si de Accesoriile de mobila si Accesoriile pentru dressing (ambele reprezentand cate 11% din totalul vanzarilor).
MAM Bricolaj a inregistrat in primul trimestru din 2022 o cifra de afaceri de 14 milioane de lei, in crestere cu 16,2% fata de perioada similara din 2021. Profitul net a fost de 152.000 de lei, comparativ cu 48.000 de lei in primul trimestru 2021.
Retailerul autohton de bricolaj intentioneaza extinderea retelei de magazine, inclusiv prin M&A si prin sistem de franciza. Planurile companiei prevad un numar de 12 magazine MAM Bricolaj in 2026, fata de trei, in prezent.

Din aceeasi categorie

30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
08 Oct 07:00 | ARBONIA reuseste sa isi imbunatateasca marjele intr-un prim semestru dificil din 2025
03 Oct 11:03 | CE analizeaza, la cererea Romaniei, limitarea importurilor de ciment din afara UE
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA