Miercuri, 30 Aprilie 2025
RO EN

LEROY MERLIN: Planuri de extindere a retelei de magazine, in urmatorii 2 ani

Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin, cu 18 magazine in Romania, continua sa-si extinda reteaua de magazine la nivel national, in urmatorii doi ani avand planificata deschiderea de unitati in Targoviste, in luna mai 2021, si in Brasov, in 2022. Potrivit datelor companiei, anul 2020 vanzarile retelei si-au mentinut traiectoria crescatoare, in pofida crizei de coronavirus, dupa un 2019 in care business-ul local a depasit pragul de 500 de milioane de euro si 12 milioane de clienti deserviti. Anul trecut, Leroy Merlin a inaugurat un nou magazin in Bucuresti, pe Bd. Theodor Pallady, si a lansat noi servicii online: Click and Collect - cu peste 20.000 de referinte de produse pe site, dar si platforma telefonica de comenzi.
Interviu cu Frédéric Lamy, CEO al Leroy Merlin Romania, manager cu o experienta profesionala de 15 ani de management financiar si alti 12 ani in cadrul grupului Leroy Merlin.
 
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii in cadrul magazinelor fizice Leroy Merlin in 2020? Ce categorii de produse au fost preferate de clienti?
- Putem declara, folosind o expresie matematica, faptul ca anul 2020 a avut un parametru sinusoidal. Pe de o parte, oamenii au fost mai interesati de designul si confortul casei in care locuiesc, pe de alta parte, am avut perioade in care magazinele au fost inchise sau au functionat la capacitate mai mica. Cu toate acestea, am incheiat anul pe o linie ascendenta in ceea ce priveste vanzarile. Cele mai cumparate categorii de produse au fost, desigur, echipamentele de protectie (masti, manusi si altele), urmate indeaproape de gresia de interior, echipamente pentru baie (mobilier, dus, accesorii), sisteme de irigare, solutii de incalzire a apei (in principal incalzitoare de apa electrice) si solutii pentru acoperisuri si evacuarea apei de ploaie.
 
- Ce impact a avut pandemia asupra activitatii companiei? Cum au evoluat vanzarile online?
- Dupa un 2019 remarcabil, care a atins pragul de afaceri de jumatate de miliard de euro si 12 milioane de clienti deserviti, in 2020 ne-am asteptam la o crestere de doua cifre si am reusit sa atingem acest obiectiv. Am avut o perioada foarte dificila in martie si aprilie, dar ne-am relansat puternic activitatea comerciala, consolidandu-ne afacerea online, deschizand un nou magazin in Bucuresti in august si continuand sa ne dezvoltam puternic afacerea pentru toata reteaua noastra de magazine. Chiar si magazinul nostru din Suceava, care a fost inchis mai bine de o luna, a terminat anul 2020 cu o crestere semnificativa. Mai mult, in 2020 au fost lansate noi servicii online: Click and Collect - cu peste 20.000 de referinte de produse pe site-ul nostru, dar si platforma telefonica de comenzi.
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- In prezent Leroy Merlin are 18 magazine in Romania. Datorita faptului ca dorim sa fim prezenti in toate regiunile tarii si sa devenim parte a cat mai multor comunitati locale, expansiunea companiei pe piata locala a continuat chiar si in contextul complicat al pandemiei. Dezvoltarea de noi magazine este un obiectiv puternic si pentru perioada urmatoare. Ne bucuram sa anuntam noi deschideri de magazine, in Targoviste, in luna mai a acestui an, si in Brasov, in anul 2022.
 
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Pandemia ne-a provocat din toate punctele de vedere si a testat atat rezistenta noastra la contexte nefavorabile, la o economie instabila, precum si adaptabilitatea la circumstante noi. Am reusit sa depasim toate dificultatile acestui moment complex si investim continuu toate resursele pentru a ne asigura ca masurile preventive de siguranta sunt respectate, astfel incat colegii nostri, clientii sau partenerii sa se simta in siguranta de fiecare data cand ne viziteaza. 
 
- Care considerati ca sunt primele lectii pe care ar trebui sa le invatam dupa experienta inedita a anului 2020?
- In 2020, ne-am redefinit importanta unei echipe care functioneaza sinergic. Cand intreaga echipa, de la conducere pana la angajatii din magazin, contribuie si este implicata activ, putem depasi orice situatie nefavorabila. In plus, anul trecut ne-a confirmat importanta investitiei in digitalizare si in oferirea clientilor nostri cele mai convenabile si accesibile solutii pentru a comanda produsele de care au nevoie.

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA