Joi, 18 Decembrie 2025
RO EN

Leroy Merlin: 50% din cumparatorii de materiale de constructii isi renoveaza casele

Planurile de renovare sau constructie ocupa un loc important pe agenda romanilor. Potrivit celui mai recent studiu realizat de Leroy Merlin, retailer specializat in constructii, decoratiuni si gradinarit, peste 50% dintre cei care au achizitionat materiale de constructii in ultimul an le-au folosit pentru a-si renova interiorul locuintei. Cercetarea a vizat comportamentele de consum in aceasta categorie, iar concluziile arata ca principalul motiv care sta la baza acestor intentii este dorinta de a-si imbunatati confortul personal, urmat de necesitatea unor reparatii esentiale in locuinta.
Studiul, realizat impreuna cu iSense Solutions pe un esantion de peste 700 de persoane care au achizitionat materiale de constructii in ultimele 12 luni, arata ca 57% dintre respondenti planuiesc renovari interioare, iar 45% vor sa inceapa lucrari la exteriorul locuintei. In acelasi timp, 43% mentioneaza reparatiile minore printre planurile imediate, iar 31% au in vedere constructia unor anexe, precum foisoare sau garaje. Doar 19% spun ca vor sa isi construiasca o casa de la zero, sau sa isi extinda locuinta actuala. 
In ceea ce priveste bugetele alocate acestor lucrari, o treime dintre romani intentioneaza sa investeasca sub 5.000 de lei, iar alti 25% se incadreaza intr-un buget cuprins intre 5.000 si 7.000 de lei. Exista si respondenti care estimeaza costuri mai ridicate – aproximativ 20% se asteapta sa cheltuiasca intre 7.000 si 11.000 de lei, in timp ce 8% declara bugete intre 11.000 si 15.000 de lei. Aproximativ 13% se pregatesc pentru investitii mai mari, de peste 15.000 de lei. 
Analizand tipologia produselor achizitionate in ultimul an, reiese ca romanii opteaza cel mai frecvent pentru materiale de baza precum cimentul, mortarul, sapele si tencuielile. Acestea sunt urmate de adezivi, care se numara si ei printre cele mai cautate produse. Lemnul si cheresteaua pentru constructii, zidaria, fierul pentru constructii si aditivii pentru betoane si mortare ocupa locuri importante in preferintele cumparatorilor. De asemenea, un interes semnificativ se observa si pentru materiale precum termoizolatiile, utilajele de constructii, hidroizolatiile si acoperisurile, acestea completand lista celor mai achizitionate produse din domeniul constructiilor.
"Rezultatele studiului confirma ceea ce vedem in fiecare zi in magazinele noastre: romanii sunt tot mai implicati in proiectele lor de renovare, fie ca sunt mici reparatii sau transformari de amploare. Ne bucuram ca putem contribui la realizarea acestor planuri prin solutii adaptate, prin politica noastra de pret - preturi mici in fiecare zi, si consiliere specializata. Misiunea noastra este sa fim un partener real pentru fiecare client care vrea sa construiasca, sa repare sau sa creeze un spatiu in care se simte cu adevarat acasa si sa oferim produse de calitate la preturi mici in fiecare zi”, a declarat Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin Romania. 
Pentru a sustine nevoile consumatorilor, atat in ceea ce priveste materialele de constructie, cat si servicii si solutii menite sa usureaza experienta de cumparare, Leroy Merlin a lansat o campanie de comunicare dedicata segmentului materiale de constructii si zonei Drive-In. Acesta aduce in prim plan atat gama extinsa de produse, cat si accesul rapid si usor la achizitie, direct din zona dedicata. Sub sloganul “Preturile mici dau trendul in constructii, in fiecare zi”, campania, dezvoltata in colaborare cu agentia DDB Romania, se desfasoara in luna iunie pe un mix media care include TV, radio, OOH, digital si in magazine. Aceasta initiativa face parte din angajamentul continuu Leroy Merlin de a imbunatati experienta de cumparare si de a raspunde la nevoile consumatorilor. 
Pornind de la realitatea ca multi romani se inspira din esteticile nordice, est-europene sau americane atunci cand construiesc sau amenajeaza, platforma de comunicare Leroy Merlin ”Trendul preturilor mici” propune o noua abordare: fericirea acasa nu se construieste pe conformitate estetica, ci pe autenticitate. Totodata intr-un context in care inflatia a amanat planuri de renovare sau constructie, preturile accesibile devin atat un avantaj economic, cat si un facilitator al expresiei personale.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA