Marți, 29 Iulie 2025
RO EN

Lasselsberger Ceramics: CESAROM creste cu 15% pe o piata de 40 de milioane mp

Potrivit Lasselsberger Ceramics Romania, detinatorul brandului CESAROM si unicul producator local de placi ceramice, brandul CESAROM a inregistrat anul trecut o crestere de 15% a volumelor si a valorilor de vanzari, de cinci ori mai mult decat cresterea totala de 3% a pietei de placi ceramice in Romania. Consumul total al pietei de placi ceramice in Romania s-a ridicat anul trecut la circa 40 de milioane de metri patrati.
Peste 20% din totalul volumelor vandute anul trecut pe plan local sunt produse in Romania, la fabrica SANEX S.A. din Cluj-Napoca a grupului Lasselsberger. In 2020, producatorul roman a vandut aprox. 8 milioane de metri patrati de gresie si faianta pe piata romaneasca. Din datele oferite de companie, placile ceramice cu cel mai mare consum in Romania sunt placile CESAROM in format 60 x 30 cm.
Conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica (INS), Spania si Bulgaria au fost tarile din care au fost importate cele mai mari volume de gresie si faianta in Romania in 2020. Din punct de vedere al preturilor, din Bulgaria s-au importat placi ceramice la cel mai mic pret pe metrul patrat.
Totodata, potrivit rapoartelor INS, volumele importate de Romania anul trecut arata un trend crescator spre achizitii din India si tari cu traditie precum Spania. De cealalta parte, volumul importurilor din Italia si Turcia au scazut in 2020 cu pana la 10% comparativ cu 2019.
„Datele ne confirma inca o data faptul ca brandul CESAROM este prima alegere a romanilor atunci cand vor sa achizitioneze placi ceramice.
Chiar si in contextul pandemiei, piata de placi ceramice a continuat sa creasca, ceea ce arata ca romanii sunt preocupati sa acorde atentie designului si spatiului in care locuiesc.
In acelasi timp, se confirma trendul observat din anii trecuti, conform caruia piata romaneasca a continuat si in 2020 sa importe volume semnificative de gresie si faianta la preturi mici si, in mare parte, la o calitate indoielnica fata de produsele locale”, a declarat Sergiu Apolzan, Director de Vanzari al Lasselsberger Ceramics Romania.

Din aceeasi categorie

25 Iul 07:00 | WURTH: Optimism moderat, dupa un semestru in care climatul de afaceri isi revine
22 Iul 07:00 | HORNBACH: Beneficiarii raman precauti privind initierea de proiectele mari in 2025
16 Iul 12:41 | Vindem-ieftin.ro: Romania risca un nou exod al fortei de munca din constructii
16 Iul 07:40 | Peikko Romania investeste in tehnologii noi si extinderea productiei locale
14 Iul 17:35 | BRAND Romania deschide o fabrica de componente metalice pentru izolatii la Ploiesti
14 Iul 17:57 | BASF a inceput operarea uzinei de reciclare pentru baterii din Schwarzheide
11 Iul 07:19 | CIROM: Importurile de ciment non-UE, avantajate de lipsa normelor privind emisiile
08 Iul 07:00 | KINGFISHER: Inceput bun al anului fiscal si prognoze optimiste pe termen scurt
30 Iun 07:52 | Regulamentul UE revizuit pentru comercializarea produselor pentru constructii
30 Iun 07:00 | WIENERBERGER: Rezultate solide in trimestrul intai datorate inovarii si rezilientei
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA