Marți, 29 Aprilie 2025
RO EN

Lasselsberger Ceramics: CESAROM creste cu 15% pe o piata de 40 de milioane mp

Potrivit Lasselsberger Ceramics Romania, detinatorul brandului CESAROM si unicul producator local de placi ceramice, brandul CESAROM a inregistrat anul trecut o crestere de 15% a volumelor si a valorilor de vanzari, de cinci ori mai mult decat cresterea totala de 3% a pietei de placi ceramice in Romania. Consumul total al pietei de placi ceramice in Romania s-a ridicat anul trecut la circa 40 de milioane de metri patrati.
Peste 20% din totalul volumelor vandute anul trecut pe plan local sunt produse in Romania, la fabrica SANEX S.A. din Cluj-Napoca a grupului Lasselsberger. In 2020, producatorul roman a vandut aprox. 8 milioane de metri patrati de gresie si faianta pe piata romaneasca. Din datele oferite de companie, placile ceramice cu cel mai mare consum in Romania sunt placile CESAROM in format 60 x 30 cm.
Conform datelor furnizate de Institutul National de Statistica (INS), Spania si Bulgaria au fost tarile din care au fost importate cele mai mari volume de gresie si faianta in Romania in 2020. Din punct de vedere al preturilor, din Bulgaria s-au importat placi ceramice la cel mai mic pret pe metrul patrat.
Totodata, potrivit rapoartelor INS, volumele importate de Romania anul trecut arata un trend crescator spre achizitii din India si tari cu traditie precum Spania. De cealalta parte, volumul importurilor din Italia si Turcia au scazut in 2020 cu pana la 10% comparativ cu 2019.
„Datele ne confirma inca o data faptul ca brandul CESAROM este prima alegere a romanilor atunci cand vor sa achizitioneze placi ceramice.
Chiar si in contextul pandemiei, piata de placi ceramice a continuat sa creasca, ceea ce arata ca romanii sunt preocupati sa acorde atentie designului si spatiului in care locuiesc.
In acelasi timp, se confirma trendul observat din anii trecuti, conform caruia piata romaneasca a continuat si in 2020 sa importe volume semnificative de gresie si faianta la preturi mici si, in mare parte, la o calitate indoielnica fata de produsele locale”, a declarat Sergiu Apolzan, Director de Vanzari al Lasselsberger Ceramics Romania.

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA