Joi, 18 Decembrie 2025
RO EN

KINGFISHER implementeaza masuri pentru revenirea pe un trend ascendent

Grupul britanic Kingfischer, care controleaza reteaua de DIY din Romania - Brico Depot, a raportat pentru trimestrul al treilea din 2019 o cifra de afaceri de 3 miliarde GBP, cu 3,2% mai mica fata de cea aferenta perioadei similare a anului precedent. Pe piata din Marea Britanie si Irlanda, vanzarile au cumulat 1,29 miliarde GBP (+0,4%), insa in Franta au scazut cu 6%, pana la 1,04 miliarde GBP. De asemenea, subsidiara din Romania a consemnat un declin de 2,3%, incasarile ajungand la 68 milioane GBP. Scaderea in termeni comparabili (LFL) la nivel de grup a fost de 3,7%, reflectand impactul unor factori perturbatori, dintre care se remarca schimbarile operationale in curs care au loc in Franta (la reteaua Castorama), precum si scaderea cererii pe pietele principale unde Kingfisher, prin marcile sale, deruleaza operatiuni comerciale. Noua conducere executiva a grupului a remarcat, cu ocazia comunicarii datelor oficiale, ca mai sunt multe lucruri de facut pentru a imbunatati rezultatele. Nivelurile dezamagitoare din perioada analizata au fost generate inclusiv de lipsa unui echilibru intre obtinerea beneficiilor la nivel de grup si apropierea de pietele locale. In prezent, se remarca deficiente date de complexitatea organizationala, care se concretizeaza prin ambitia de a face prea multe lucruri in acelasi timp si a derula in paralel initiative de scara mare. Toate acestea cumulate au dus la scaderea vanzarilor si au distras atentia de la focalizarea asupra clientului, peste cele doua elemente suprapunandu-se, in mod nefericit, diminuarea cererii. Obiectivul actualei conduceri a Kingfisher este de a solutiona toate problemele operationale, in special pe cele din domeniul IT si ale retelei de distributie din Franta, concomitent reorientarea strategica, ce va presupune renuntarea la anumite initiative si focalizarea pe stabilizarea performantelor financiare si comerciale. In paralel, planul de dezvoltare pe termen lung prevede simplificarea modelului de afaceri, adoptarea digitalizarii si repozitionarea firmei pe un trend ascendent. In ceea ce priveste Romania, rezultatele comparabile (LFL) indica totusi un avans de 6,1%, care a fost asigurat de rezultatele bune ale retelei de bricolaj functionale la nivel national. In 2018, subsidiara locala a realizat vanzari de 864,8 milioane de lei, cu peste 37% mai mare fata de nivelul din anul fiscal precedent. Grupul activeaza in tara noastra printr-o retea de centre de bricolaj formata din 34 de magazine, amplasate in 25 de orase din tara.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA