Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

HORNBACH: Consolidare pe piata de bricolaj si crestere cu peste 16% a afacerilor

Vanzarile realizate de grupul german Hornbach in perioada martie - mai 2014 au crescut cu 16% fata de aceeasi perioada din 2013, depasind un miliard de euro. In Romania, holdingul detine trei magazine in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), unul in Brasov si altul in Timisoara (cu o suprafata totala de 77.500 mp), ce au raportat la finele lui 2013 afaceri totale de 100,4 milioane de euro, in crestere cu 9,5% fata de nivelul anului anterior. Operatiunile locale sunt gestionate prin intermediul Hornbach-Baumarkt AG (ce gestioneaza activitatea a 143 de unitati de vanzare din noua tari ale Europei), divizia raportand o crestere cu 16,4% a incasarilor, pana la 976,7 milioane de euro. In perioada analizata, in portofoliul Hornbach-Baumarkt AG au intrat doua magazine noi, deschise la Lübeck (Germania) si Praga (Cehia). Profitul raportat de grup in acelasi interval s-a majorat considerabil, pana la 87,3 milioane de euro. "In martie 2014, magazinele noastre au inregistrat o adevarata explozie a cererii in domeniul constructiilor si gradinaritului. Nu am reusit numai sa compensam scaderea profitului inregistrata in primul trimestru al anului trecut, din cauza iernii grele, ci chiar am reusit sa asiguram o crestere considerabila a rezultatului net", a declarat Roland Pelka, directorul financiar al Hornbach, cu ocazia prezentarii situatiilor financiare trimestriale.
Din punct de vedere regional, in primul trimestru al anului financiar 2014-2015, magazinele Hornbach din Germania au inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 20%, pana la 574,5 milioane de euro, datorita primaverii calde si a unei conjuncturi favorabile. Unul dintre factorii care au dus la aceasta evolutie pozitiva a concernului, aflat pe locul trei ca marime in acest sector pe piata germana, a fost consolidarea pietei de constructii si gradinarit, in urma inchiderii magazinelor Praktiker si Max Bahr, aflate in insolventa. Pe plan international, vanzarile din cele opt tari (fara Germania) au crescut cu 11,7%, atingand 402,1 milioane de euro.
In ceea ce priveste societatea Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), divizia business-to-business a concernului german, aceasta a raportat o crestere de 10,1% a cifrei de afaceri in intervalul analizat, pana la 58 milioane de euro. La finele lunii mai 2014, HBU detinea 25 de magazine de materiale de constructii in zona de sud-vest a Germaniei si alte doua in Franta (provincia Lorena).
 

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA