Marți, 16 Decembrie 2025
RO EN

HORNBACH: Comertul electronic are un rol tot mai mare pe piata de bricolaj

Reteaua germana de bricolaj Hornbach, ce deruleaza in Romania afaceri anuale de peste 140 de milioane de euro prin intermediul a sase magazine, a raportat o crestere de 5,7% a veniturilor consolidate din primul semestru al anului fiscal 2017/2018 (corespunzator intervalului martie - august a.c.), pana la 2,3 miliarde euro. Totodata, rezultatul operational (EBIT) s-a majorat cu 15,2%, la 175,8 milioane de euro.
In cadrul celui mai mare subgrup operativ, Hornbach Baumarkt AG (comert cu amanuntul, de tip DIY) - ce detine 156 de magazine in Europa -, vanzarile nete au avansat cu 3,9%, depasind un miliard de euro, in contextul unui profit operational de 141,6 milioane de euro (+18,5%).
"Activitatile de retail din afara Germaniei au avut, din nou, o contributie semnificativa la evolutia afacerilor din bricolaj. In timp ce vanzarile nete din Germania au sporit cu 0,3% in trimestrul al doilea si cu 2% in primul semestru al acestui an, ratele de crestere pe celelate piete europene s-au situat intre 8,3% si 9,5%. Ca rezultat, ponderea afacerilor internationale la veniturile totale ale grupului s-a majorat la 46,3% in prima jumatate a acestui an, fata de cota de 44,6% inregistrata in aceeasi perioada din 2016", se arata in cel mai recent raport financiar al companiei germane.
Conform datelor grupului, in primul semestru al acestui an vanzarile realizate prin intermediul mediului online au continuat sa creasca. "Comertul electronic reprezinta o parte integrala a formatului nostru de retail, mediul online si cel offline reprezentand doua fete ale aceleiasi monede. Inca de la lansarea afacerilor online in Germania, in anul 2010, am investit aproape un sfert de miliard de euro in digitalizarea modelului de business", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie al grupului Hornbach. La finele lunii august 2017, compania detinea magazine online in Germania, Austria, Elvetia, Olanda, Luxemburg si Cehia. Din septembrie a.c. a devenit operationala o astfel de unitate in Slovacia si din 2018 vor fi lansate doua noi centre online, in Romania si Suedia.
"Internetul ne permite sa atragem noi clienti la Hornbach si sa ii inspiram cu brandul nostru chiar si in afara magazinelor traditionale de bricolaj", a precizat Albrecht Hornbach.
In ceea ce priveste comertul profesional cu materiale de constructii, derulat prin subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), cifra de afaceri din perioada analizata a crescut cu 10,4%, la 136,1 milioane de euro. In cadrul acestei divizii grupul detine 25 de magazine specializate localizate in zona de sud-vest a Germaniei si alte doua in Franta, in regiunea Lothringen.
 

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA