Miercuri, 17 Decembrie 2025
RO EN

HOLCIM: Digitalizarea si urbanizarea, noii parametri ai business-ului viitorului

Digitalizarea si urbanizarea vor contura noii parametri ai afacerilor viitorului, in contextul in care mai mult de 66% din populatia globului va locui in mediul urban, in 2050, potrivit lui Sofiane Benmaghnia, managerul algerian de 40 de ani numit la conducerea Holcim Romania din luna aprilie 2016. "Se schimba jocul in business. Trebuie sa aducem supra-valoare pentru a ramane competitivi. Daca venim cu aceleasi produse, la aceeasi calitate, pe ce criterii se va face diferentierea? LafargeHolcim va investi timp si efort in adaptarea modelului de afaceri in functie de doi parametri ce vor defini business-ului viitorului: digitalizarea si urbanizarea. Digitalizarea va crea un nou model de afaceri, revolutionar, in contextul unei dezvoltari fara precedent si extrem de rapide a tehnologiei, in timp ce urbanizarea va asigura contextul si va genera nevoia de digitalizare si tehnologizare. Urbanizarea modeleaza deja peisajele si in Romania, dar procesul se afla la un nivel incipient. Trebuie sa se construiasca foarte mult aici", a declarat Sofiane Benmaghnia.
In acest context, managerul estimeaza ca, pana in 2020, aproximativ jumatate din productia globala de structuri prefabricate din beton va fi realizata prin tehnologia 3D printing, in timp ce 50% din elementele din beton vor proveni din mineritul urban, prin reciclarea betonului din structurile demolate. Aceste operatiuni vor genera economii importante de transport si la nivelul resurselor. In plus, circa 20% din operatiunile de cariera vor folosi utilaje si masini fara operatori si mai mult de jumatate din cladirile construite vor utiliza sisteme BIM.
"Aproape 20% din constructiile viitorului vor fi generate de nevoile unei societati imbatranite. Va trebui sa ne adaptam permanent si sa venim cu solutii de constructie rapide si economice. In contextul digitalizarii, estimam ca in 5-6 ani mai mult de jumatate din noile elemente de beton vor avea incorporati senzori, care vor transmite informatii. Conceptul de Internet-of-Things (IoT) va lua amploare si va defini o lume in care toate obiectele vor fi conectate si vor transmite informatii utilizatorilor, fiind in permanenta comunicare cu acestia", a mai spus managerul Holcim Romania.
 
Agilia, primul brand global LafargeHolcim lansat in Romania
Recent, compania a lansat pe piata locala noul sortiment de beton autocompactant Agilia, produs dezvoltat in urma cu un deceniu in Centrul de Cercetare & Dezvoltare LafargeHolcim din Lyon, Franta, si adaptat nevoilor de construire din Romania in cadrul Centrului Tehnic Holcim Romania. Produsul este primul brand global LafargeHolcim in Romania si primul lansat in timpul mandatului lui Sofiane Benmaghnia.
Sortimentul este inovator prin prisma faptului ca poate fi utilizat cu usurinta la proiecte speciale, cu arhitecturi dificile, fiind foarte usor de pus in opera. Materialul isi mentine proprietatea de autocompactare cel putin timp de doua ore in autobetoniera, inclusiv pe timp calduros, fara a fi necesara adaugarea unor aditivi pentru corectia consistentei. Prin urmare, turnarea efectiva este realizata eficient si sigur, cu un rezultat de calitate superioara a suprafetelor construite.
"Dezvoltam constant portofoliul dedicat pietei locale, iar Agilia este un produs inovator pentru constructorii romani. Este o solutie completa, prin care ne pregatim pentru evolutia sectorului de constructii si pentru a raspunde nevoilor clientilor, urmarind tendintele de urbanizare la nivel global. Agilia, primul brand global al grupului lansat in Romania, incorporeaza intregul know-how al specialistilor LafargeHolcim obtinut in proiectele implementate in peste 50 de tari, din Franta pana in Africa de Sud si India, pentru ca Romania sa construiasca mai bine", a declarat Sofiane Benmaghnia.
Materialul este comercializat prin intermediul retelei de statii a diviziei de betoane si agregate Holcim Romania, fiind disponibil in trei variante: Agilia Fundatii (pentru fundatii speciale, in zone greu accesibile), Agilia Vertical (in special pentru lucrari de consolidare, cu acces dificil si spatiu de manevra limitat) si Agilia Orizontal (se intinde automat, fara a mai fi nevoie de o persoana care sa dirijeze pompa). In viitor, Holcim Romania va lansa si Agilia Arhitectural, pentru aplicatii speciale, sortimentul fiind in etapa de testare in aplicatii.
Agilia a fost deja folosit in Romania, la constructia podului hobanat peste Canalul Dunare - Marea Neagra, din Portul Constanta (in zona localitatii Agigea), pentru realizarea pilonilor podului.
 

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA