Miercuri, 30 Aprilie 2025
RO EN

HEIDELBERGCEMENT: Noi recorduri ale vanzarilor anuale, la nivel de grup

Producatorul german de ciment HeidelbergCement a inregistrat un nivel record al vanzarilor din 2018, atat ca volum, cat si ca venituri, potrivit datelor incluse in raportul financiar preliminar publicat recent. Veniturile totale raportate de grup au crescut, astfel, cu 4,7% anul trecut fata de nivelul din 2017, depasind usor 18 miliarde euro. In ultimul trimestru din 2018, producatorul a raportat o majorare de 10,3% a veniturilor, pana la 4,7 miliarde euro.
"In 2018, am realizat noi recorduri istorice pentru companie, ca volume de vanzari si venituri. In termeni operationali, aproape am reusit sa compensam impactul negativ al conditiilor meteorologice, mai ales in SUA, si al cresterii inflatiei, prin majorarea cantitativa a vanzarilor si preturi mai mari. In plus, planul de actiuni pe care il implementam si-a produs primele rezultate: gratie optimizarii portofoliului si disciplinei costurilor, am putut reduce datoria neta a companiei sub 8,4 miliarde euro, la finele anului trecut", a declarat Dr. Bernd Scheifele, presedintele boardului HeidelbergCement.
Potrivit datelor preliminare, in 2018 grupul a vandut 129,9 milioane de tone de ciment, cu 3,4% peste nivelul din 2017, precum si 309,4 milioane de tone de agregate (+1,4%), 49 milioane de metri cubi de beton (+3,7%) si 10,3 milioane de tone de asfalt (+7,1%).
Din punct de vedere regional, anul trecut veniturile din America de Nord s-au situat la 4,26 miliarde euro (-1,9%), cele din sudul si vestul Europei au ajuns la 4,93 miliarde euro (+5%), vanzarile din grupul Europa de Nord, Europa de Est si Asia Centrala au cumulat 2,91 miliarde euro (+2,8%), cele din Asia-Pacific s-au plasat la 3,26 miliarde euro (3,4%), iar cele din Africa si din bazinul est-mediteranean au crescut cu 5,1%, pana la 1,66 miliarde euro.
In 2019, managementul HeidelbergCement se asteapta la o noua crestere a cererii de ciment, la nivel global, cele mai semnificative evolutii fiind estimate in Indonezia, India, Africa Sud-Sahariana si America de Nord.
"Avand in vedere prognozele economice favorabile la nivel global, suntem increzatori in viitor. Presupunem ca unii din factorii care au influentat negativ rezultatele din 2018 nu vor mai avea efecte in 2019. Ma refer mai ales la conditiile meteorologice nefavorabile din SUA, la cresterile de preturi din energie mult peste asteptari si la colapsul preturilor din Indonezia. De asemenea, in 2019 ne vom concentra planul de actiuni pe accelerarea procesului de optimizare a portofoliului si pe cresterea fluxului de lichiditati si a marjelor. In plus, vom continua procesul de digitalizare a intregului lant valoric al companiei, pentru imbunatatirea operatiunilor", a precizat Dr. Bernd Scheifele.
Rezultatele consolidate ale companiei pentru anul 2018 vor fi publicate la 21 martie 2019.

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA