Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

GLULAM SA: Evolutie medie anuala de 9% a afacerilor in urmatorii trei ani

Glulam SA, primul producator autohton de grinzi din lemn lamelat incleiat si panouri termoizolante cu fete nemetalice, si-a propus o crestere cu 12% pentru acest an, dupa ce in 2012 a realizat o cifra de afaceri de doua milioane de euro. Societatea este prezenta pe piata locala din anul 2004, deruland activitati in domeniul productiei si comercializarii grinzilor si structurilor din glulam si a panourilor termoizolante tip sandwich. Unitatea de productie functioneaza in comuna Ulmi (judetul Dambovita), acopera o suprafata utila de peste 5.500 mp si o are o capacitate lunara de procesare de 350 mc de glulam si de 2.500 mp de panouri termoizolante. Glulam SA reprezinta o companie si un concept unitar care inglobeaza servicii de consultanta, proiectare, fabricatie, livrare si montaj. Printre proiectele de referinta realizate se numara Bazinul de polo Steaua - Bucuresti, Acoperisul Iulius Mall - Cluj Napoca, Bazinul de inot olimpic - Brasov, Divertiland - Chiajna, Hala de depozitare a ingrasamintelor chimice - Giurgiu, Manejul si Sala de festivitati Panicel - Rasnov etc.
Interviu cu Adrian Puica, director de vanzari al Glulam SA.
 
- Care sunt principalele tendinte pe piata de panouri termoizolante?
- In ansamblu, putem spune ca volumele rulate in Romania incep sa se compare cu cele ale tarilor occidentale, existand premisele unei cresteri moderate pentru anii urmatori, datorita faptului ca aceste produse castiga in mod constant teren in detrimentul solutiilor asa-zis clasice. Un alt motor al dezvoltarii potentiale este dat de preocuparea producatorilor autohtoni pentru diversificarea gamelor sortimentale ofertate. Consider ca ar fi gresit sa confundam reculul initial si stagnarea relativa inregistrata in ultimii patru ani, a carei cauza o constituie recesiunea economica, cu o saturare a pietei.
 
- Estimati valoarea pietei panourilor termoizolante si precizati pozitia firmei in domeniu.
- Intr-o piata estimata la 80 milioane de euro si care absoarbe anual aproximativ 4,5 milioane mp de panouri termoizolante, preponderent cu fete metalice si aplicatii in constructii industriale, noi concuram pe un culoar paralel, promovand materiale componente diferite si vizand in special domeniul constructiilor civile. Anul 2012 ne-a adus o crestere de 7% a cererii de panouri termoizolante cu fete nemetalice fata de anul anterior, sustinuta preponderent de lucrarile in care am fost implicati direct incepand de la faza de conceptie, continuand cu cea de executie si finalizand cu cea de punere in opera.
 
- Precizati regiunea in care s-au inregistrat cele mai multe vanzari.
- Un procent mare din lucrarile executate este concentrat in zona capitalei si in centrul tarii, regiuni din care primim cele mai multe solicitari de oferte. In primele sase luni ale anului in curs, aceste comenzi au inregistrat, numeric, o crestere de peste 70%, sustinuta in mare parte de interesul beneficiarilor pentru dezvoltarea proiectelor rezidentiale individuale pe solutii constructive de tipul celor propuse de compania noastra.
 
- Ce obiective aveti stabilite pe termen scurt si mediu?
- In prezent, urmarim sa onoram un procent cat mai mare de lucrari rezidentiale, fara a ne abate atentia de la proiectele finantate din fonduri europene. O provocare pe termen scurt o constituie, pentru noi, cresterea cifrei de afaceri in privinta careia ne pastram un optimism moderat. Echipa de management a companiei are ca obiectiv financiar o evolutie medie anuala de 9% in urmatorii trei ani, perioada care consideram ca va marca finalul recesiunii economice si definirea unei noi normalitati. Ulterior, vom pregati un plan de dezvoltare mai ambitios.
 

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA