Vineri, 19 Decembrie 2025
RO EN

Exportul in tarile UE contribuie la cresterea vanzarilor de tamplarie


ing. Dan Petrutiu (47 de ani)
Functia/firma: Director Comercial al Cedru Prod;
Studii: Facultatea de Mecanica, Institutul Politehnic Traian Vuia, din Timisoara;
Experienta profesionala: 11 ani in domeniul tamplariei din lemn stratificat si 23 de ani in sectorul prelucrarii lemnului;
Hobby: lectura informationala, calatorii.

Compania Cedru Prod - Beius (judetul Bihor) are ca principal domeniu de activitate fabricarea, comercializarea si montajul tamplariei din lemn stratificat. Productia se realizeaza in cadrul unui centru industrial cu o suprafata de peste 10.000 mp, firma avand si birouri de reprezentare in Timisoara si Bucuresti. Ansamblurile sunt livrate si in strainatate (in Italia, Ungaria, Franta, Germania), urmarindu-se, in continuare, promovarea sustinuta a acestora in tarile Uniunii Europene.

- Prezentati principalele obiective ale strategiei de afaceri.
- In 2007, am alocat 0,7 milioane de euro pentru realizarea mai multor obiective, precum: deschiderea celor doua birouri de reprezentare, modernizarea si retehnologizarea sectoarelor de retus si montaj, optimizarea activitatilor de proiectare/ofertare, diversificarea productiei (prin executia de tamplarie de exterior tip lemn-aluminiu), imbunatatirea activitatilor de aprovizionare, transport si livrare a marfurilor, precum si pentru dezvoltarea infrastructurii. Pentru intervalul 2008-2009, urmarim, in principal, sa ne consolidam activitatile de fabricatie si comerciale. Astfel, anul acesta, am prevazut suma de 0,4 milioane de euro in vederea retehnologizarii sectiei de finisaj. De asemenea, intentionam sa promovam noua gama de ferestre/usi din lemn-aluminiu (care va avea o pondere de 10% din nivelul productiei aferente anului in curs), sa marim spatiile de depozitare si sa realizam noi parteneriate pentru livrarea si montajul ansamblurilor. In acelasi timp, continuam organizarea de cursuri specializate pentru cei 135 de angajati si asiguram clientilor nostri servicii auxiliare, precum consultanta, proiectare, executie, transport si montaj.

- Care este nivelul vanzarilor estimate pentru 2008?
- In 2007, am obtinut o cifra de afaceri de 2,4 milioane de euro, iar in 2008 speram  ca veniturile sa atinga nivelul de 4 milioane de euro. Aceasta evolutie optima urmeaza trendul pietei de constructii, care inregistreaza tendinte ascendente. Contrar opiniei unor analisti, consideram ca tamplaria din lemn stratificat are o cota de utilizare mai mare de 3% din total. Astfel, impreuna cu firmele similare, ne implicam in promovarea de ferestre din acest material, pentru a putea acoperi cel putin 15% din piata, in urmatorii 10 ani. De asemenea, beneficiarii trebuie sa fie cat mai corect informati asupra caracteristicilor ansamblurilor termoizolante din lemn, mai ales cand se propune reabilitarea unor cladiri de patrimoniu, lacase de cult, vile, case de vacanta etc. Consideram ca printre cele mai importante dificultati cu care se confrunta producatorii din bransa se afla lipsa fortei de munca specializate si fluctuatia personalului (care prefera sa migreze in alte tari din spatiul UE), precum si procedurile greoaie de accesare a fondurilor guvernamentale sau europene.

- Prin ce se caracterizeaza produsele proprii?
- Tamplaria realizata de firma Cedru Prod este executata dintr-o gama diversa de profile - practic, din orice esenta lemnoasa disponibila, iar finisajele sunt ecologice, in variante clasice, imbatranite, lucioase sau opace, in functie de optiunea clientilor. Oferim si posibilitatea realizarii de ferestre/usi personalizate (utilizate, mai ales, la cladirile de patrimoniu). Preponderent, comercializam ferestre din molid (60% din vanzari), stejar si meranti, precum si ansambluri lacuite (90%). Profilele sunt triplustratificate (70% din total), iar feroneria Roto asigura anduranta in exploatare. Avand o capacitate de productie de 1.400 mp/luna (din care 60% ferestre, 30% usi si 10% sisteme de umbrire), compania noastra si-a creat inclusiv marca proprie (Cedru), inregistrata la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci. Pentru anul in curs, ne-am propus o majorare a randamentului cu 50%, concomitent cu lansarea pe piata a unor noi sortimente (de serie). De asemenea, dorim sa obtinem marcajul CE, pentru a putea comercializa tamplaria in spatiul UE si dupa aplicarea standardului SR EN 14351-1. Astfel, pe langa vanzarile din Romania, care dorim sa se majoreze cu cel putin 25%, consideram ca exportul in tarile Uniunii Europene reprezinta o activitate care contribuie decisiv la cresterea veniturilor.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 11:23 | West Beton a produs si a livrat peste 200.000 de metri cubi de beton in 2025
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA