Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

KNAUF INSULATION: Digitalizarea transforma profund industria constructiilor

Desi multi considera ca digitalizarea reprezinta un panaceu pentru problemele existente in domeniul constructiilor, in opinia managerului de strategie digitala din cadrul Knauf Insulation, Inge Bommerez, acest lucru este departe de a fi real. La momentul actual exista o sumedenie de initiative de acest tip care nu au nicio sansa de a genera rezultatele scontate, in principal din cauza faptului ca ignora una dintre cele mai importante verigi ale procesului - si anume clientul. Este cert ca tehnologia prin ea insasi nu are capacitatea de a adauga valoare, ci reprezinta doar un instrument util pentru a furniza beneficiarilor ceea ce acestia asteapta. Din punctul de vedere al consumatorilor, tehnologia nu este altceva decat un element care faciliteaza accesul la produsul sau serviciul dorit si nimic mai mult decat atat. Din pacate, industria constructiilor se adapteaza mai dificil la tendintele actuale de digitalizare, in comparatie, de exemplu, cu domeniul transporturilor, comertului sau divertismentului, dar este clar in acelasi timp ca gigantii IT au multe de oferit acestui segment care detine in majoritatea statelor de pe mapamond o pondere insemnata in PIB. De pilda, consumatorii moderni s-au obisnuit deja sa comande online, sa urmareasca traseul produselor, sa acceseze toate datele de care au nevoie, sa controleze in orice moment disponibilitatea produselor in stoc etc. Acest proces extraordinar nu a penetrat insa in totalitate domeniul constructiilor. Un alt factor important al comertului digital este acela ca beneficiarii solicita sa fie „intelesi” de sistemele inteligente, care au capacitatea de a le memora obisnuintele de consum si de a le satisface in mod optim nevoile. O asemenea paradigma trebuie sa se implementeze obligatoriu si in sectorul constructiilor, in caz contrar cei care ignora aceasta necesitate riscand sa fie eliminati de pe piata. O solutie pentru adaptarea rapida la noua paradigma este aceea de a asculta cu mare atentie doleantele clientilor si de a indeparta rapid problemele cele mai stringente, cum ar fi, de exemplu, timpul lung de asteptare a produselor. Desigur, este dificil de implementat o astfel de abordare radicala, dar alternativa nu exista. O alta cale relativ facila este aceea de revitalizare a canalelor online de comunicare, prin modernizarea si optimizarea website-urilor fiind posibila o imbunatatire neta a parteneriatelor actuale. In acest context, platformele business-to-business trebuie sa asigure o urmarire eficienta a produselor/serviciilor, iar centrele virtuale de instruire este necesar sa se constituie rapid intr-o alternativa viabila la cele fizice. Aceasta nu este insa totul. In perioada care va urma este posibil sa apara veritabile miscari seismice in domeniu, generate mai ales de curentul de proiectare BIM, ce are principala calitate de a aduce impreuna toate elementele lantului valoric, punandu-le la dispozitie intr-un format accesibil. Sistemul BIM este unul dintre factorii decisivi de influenta a dezvoltarii ulterioare, deoarece are capacitatea de a acoperi toate activitatile din domeniu, de la planificare si identificarea surselor ideale de aprovizionare cu materiale, pana la exploatare si demolare, implicand toti factorii umani: beneficiari, proiectanti, antreprenori, producatori si furnizori.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA