Vineri, 19 Decembrie 2025
RO EN

Dezvoltare a activitatii Histria International


Silviu Gata (41 de ani)
Functia/firma: director executiv al Histria International;
Studii: Academia de Studii Economice - Bucuresti;
Experienta profesionala: 13 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Hobby: muzica.
Compania Histria, din Bucuresti, este specializata in comercializarea unei game diverse de usi si sisteme de inchidere interioare/exterioare pentru constructii. In ultima perioada, acest segment de piata a fost caracterizat de o dinamica deosebita, trend care a marcat si evolutia activitatii firmei.

- Care sunt principalele produse de la Histria, disponibile pe piata?
- Livram toate tipurile de usi, importate din Germania: de interior, exterior, de garaj, din lemn etc. De asemenea, promovam pe plan local o serie de sisteme pentru compartimentari interioare si altele. De obicei, distributia societatii noastre se axeaza pe proiecte importante, in domeniul imobilelor pentru birouri, hoteluri, centre comerciale si depozite, fabrici si constructii industriale, ansambluri rezidentiale etc. Sortimentele sunt livrate si prin intermediul marilor retele de magazine, cum ar fi - de exemplu - Bricostore. In ceea ce priveste livrarile de usi de garaj, acestea contribuie in proportie de 10% la vanzarile totale. Activitatea companiei se desfasoara in cadrul a cateva divizii, fiecare ocupandu-se de un domeniu bine stabilit: office, hotelier, rezidential, industrial si retail. Totodata, avem un birou de reprezentare in Bucuresti si patru in tara, respectiv in Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Constanta. Vanzarile se pot efectua si direct, pe baza de comanda, in functie de sortimentul solicitat si de perioada din an, livrarea realizandu-se in maximum 6 saptamani.

- Cum se desfasoara activitatea de service?
- In perioada de garantie, departamentul de service specializat din cadrul companiei noastre - compus din persoane care au o experienta de minimum 3 ani in cadrul firmei - poate asigura interventia, in termen de 24 de ore, in orice localitate din tara. In perioada de post-garantie, pe baza unui contract, societatea asigura verificari periodice lunare, interventii si remedieri, in conditii de prioritate fata de sesizarile curente. Histria International este certificata in baza sistemului de calitate ISO 9001:2000, iar produsele importate detin marcajul CE. Usile rezistente la foc sunt certificate prin agrementul tehnic nr. 202055, eliberat de comisia de resort a MLPTL, precum si prin avizul tehnic nr. 32673 acordat de Ministerul de Interne - Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari. Avand in vedere standardele de calitate pe baza carora de desfasuram activitatea, societatea noastra a fost agrementata inclusiv in baza procedurii ISO 9002/OMCAS ca furnizor acceptat pentru Ministerul Apararii Nationale.

- Ce rezultate financiare s-au inregistrat in ultima perioada?
- In 2007, am inregistrat o cifra de afaceri de 7,8 milioane de euro, cu peste 50% mai mult fata de 2006. Pentru acest an estimam obtinerea unui volum total al vanzarilor de 10 milioane de euro. In primele sase luni ale lui 2008, am consemnat venituri in crestere cu 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut (4 milioane de euro), insa sunt convins ca, in urmatorul semestru, activitatea se va situa pe un trend creste astfel incat, pana la sfarsitul anului, sa putem atinge tinta prognozata.

- Descrieti evolutia pietei de usi din Romania.
- In ceea ce priveste firma noastra, am remarcat, in ultima perioada, o crestere continua a cifrei de afaceri, de cel putin 40% pe an, ceea ce ne face sa credem ca si piata, in general, a evoluat in acelasi ritm. De asemenea, in ultimul timp, au fost inregistrate cresteri semnificative ale intregului sector al constructiilor, ceea ce a influentat pozitiv cererea de usi in Romania. Cele mai mari probleme intampinate au fost legate de intarzierile repetate la plata din partea beneficiarilor. Au fost cateva situatii in care am fost nevoiti sa apelam la instanta pentru a ne putea recupera banii datorati. In momentul de fata, incercam sa accesam o serie de fonduri structurale, dar nu avem un plan bine definit. Intentionam sa alocam aceste sume, in principal, pentru achizitia de noi sisteme de asamblare si montaj.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 11:23 | West Beton a produs si a livrat peste 200.000 de metri cubi de beton in 2025
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA