Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

Dezvoltare a activitatii firmei Tehnorex, din Timisoara


Dorin Sandru (45 de ani)
Functia/firma: director general al Tehnorex Timisoara;
Studii: Facultatea de Mecanica, Universitatea de Vest;
Experienta profesionala: 1987-1990 - inginer tehnolog, responsabil de urmarirea fabricatiei in sectia de prelucrari mecanice; 1990-2000 - asistent universitar cu activitate didactica si de cercetare; 2000-prezent - administrator si asociat unic al companiei Tehnorex Timisoara;
Hobby: calatorii, muzica.
Fondata in anul 1997, firma Tehnorex, din Timisoara, are ca principale domenii de activitate - cu o pondere aproximativ egala in cifra de afaceri - realizarea de fatade cortina (clasice, structurale sau semistructurale), productia de tamplarie din PVC/aluminiu si a geamului termoizolant, respectiv proiectarea, fabricarea si instalarea de usi automate. De asemenea, promoveaza si diverse accesorii, precum: plase de protectie impotriva insectelor, glafuri de interior/exterior din PVC si aluminiu, rulouri. Specialistii companiei asigura consultanta referitoare la solutiile tehnice si estetice, in raport cu exigentele beneficiarului si caracteristicile constructiei.

- Cum se desfasoara activitatea companiei?
- Anul acesta, am finalizat o noua hala de fabricatie, necesara in vederea extinderii si dezvoltarii produselor/serviciilor. Lucrarile de amenajare au fost definitivate, urmand ca, in scurt timp, sa demaram productia in noul amplasament. Suprafata construita va fi de 2.300 mp (fata de numai 250 mp, pana in prezent), iar aria intregii platforme industriale insumeaza 4.000 mp. Investitia, in valoare de 0,8 milioane de euro, a fost efectuata prin intermediul unui credit bancar. Ca urmare a implementarii acestui obiectiv, veniturile firmei au scazut usor in prima parte a acestui an, fata de perioada similara din 2007, insa in ansamblu, pentru 2008, ne asteptam la o sporire semnificativa a incasarilor. Daca anul trecut volumul total al vanzarilor s-a cifrat la un milion de euro, iar in primul semestru al exercitiului financiar curent cifra de afaceri s-a situat la 0,4 milioane de euro, preconizam ca in acest an va fi consemnat un nivel de 1,2 milioane de euro.

- Care este situatia generala a pietei de profil?
- Executia si montajul produselor firmei noastre se efectueaza, in principal, pe baza relatiilor de parteneriat existente cu antreprenori din domeniul constructiilor sau ca urmare a castigarii unor licitatii. Intrucat lucram aproape exclusiv cu beneficiari - persoane juridice, nu am fost dezavantajati de situatia semnalata la inceputul anului in curs pe piata tamplariei termoizolante din Romania. Practic, este cunoscut faptul ca, in primul trimestru din 2008, s-a constatat o diminuare a numarului de contracte, fapt care a influentat negativ activitatea firmelor ce livreaza sortimente numai pentru persoane fizice. Acestea au intampinat anumite probleme, deoarece, daca in alti ani, exista cerere inca din luna februarie, in 2008 comenzile s-au majorat incepand cu luna mai. Astfel, pentru a putea face fata competitiei, elaborarea unei strategii de afaceri bine definite reprezinta un aspect primordial. O alta premisa a expansiunii vanzarilor consta in livrarea tamplariei de calitate. Astfel, sistemele utilizate de compania noastra provin in exclusivitate din export, cei mai importanti furnizori fiind societatile Balkan Ro Trade & Construction (profile din PVC Wymar - Belgia si aluminiu BLK - Grecia), Metratek - Ungaria (geam termoizolant) si Roto Romania (feronerie). In prezent, avem in derulare un contract care consta in proiectarea, realizarea si montajul de pereti cortina la sediul Directiei Generale a Finantelor Publice Timis. Totodata, in cadrul aceluiasi obiectiv, efectuam lucrari de placare cu materiale compozite tip Alucobond si executam/instalam ansambluri de tamplarie din aluminiu.

- Ce dificultati ati intampinat in desfasurarea activitatii?
- Principala problema - ce s-a generalizat pe piata autohtona a producatorilor de tamplarie termoizolanta - se refera la faptul ca, in momentul de fata, nu exista suficiente informatii cu privire la implementarea marcajului CE, care va deveni obligatoriu din luna februarie 2009. Deoarece reprezentantii multor societati din bransa nu inteleg exact ce masuri trebuie sa implementeze pentru a demara procedurile de atestare a conformitatii, iar timpul ramas este foarte scurt, numerosi fabricanti vor intampina dificultati la comercializarea ferestrelor. Totusi, faptul ca prevederile SR EN 14351-1 sunt mandatorii constituie un aspect benefic, in sensul limitarii vanzarii de produse ce nu indeplinesc caracteristicile minime de performanta. De pilda, aplicarea sistemului ISO 9001:2000 este optionala, multe firme activand fara sa aiba aceasta certificare. Mai mult, la licitatii, detinerea acestui certificat nici macar nu este specificata ca fiind o conditie de eligibilitate. Totodata, nu se acorda facilitati pentru companiile care doresc sa realizeze investitii in dezvoltare, iar fondurile structurale sunt greu accesibile, deoarece se iau in considerare alte criterii decat cele de performanta si de prezentare a unui proiect viabil.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA