Marți, 29 Aprilie 2025
RO EN

COVID-19: Disponibilitate plan digital de revigorare, calibrat pe termen scurt

Unii manageri executivi de pe cele mai inalte pozitii de conducere au aprobat deja automatizarea operatiunilor firmelor din subordine, pentru a-si proteja angajatii si a-si servi clientii in conditii foarte restrictive in ceea ce priveste libertatea de miscare. Citand un oficial din categoria respectiva, care afirma recent ca societatea contemporana este martor al unui moment istoric in care se realizeaza tranzitia spre munca la distanta si accesul digital la serviciile din majoritatea domeniilor de activitate, specialistii McKinsey subliniaza, la randul lor, impactul pe care actuala pandemie l-a exercitat in directia accelerarii proceselor de digitalizare. Cele mai recente date arata ca in ultimele saptamani progresul digital obtinut este echivalent unui avans care ar fi avut loc in cinci ani, in afara acestui factor de stres. Bancile au trecut rapid la operatiuni la distanta si au lansat servicii digitale menite sa flexibilizeze platile, magazinele agro-alimentare s-au orientat pe comenzi online, scolile au pivotat rapid spre invatamantul pe platforme specializate, serviciile telemedicale au devenit o obisnuinta, iar procesatorii si-au transformat unitatile de productie pentru a se adapta noii paradigme. Odata ce restrictiile incep sa fie eliminate, problema care apare este aceea a repornirii la capacitate totala a activitatii intr-un mediu destul de instabil, in care relaxarea va fi aplicata in etape. In contexul dat, companiile se vor confrunta cu trei schimbari structurale majore. In primul rand, este vorba despre modificarea radicala a comportamentului consumatorului in sensul familarizarii acestuia cu instrumentele digitale. In al doilea rand, odata cu recuperarea, procesul de revigorare a cererii va fi destul de impredictibil, tinand cont de diferentele geografice, sectoriale, cele date de categoriile de produse si segmentele de clienti. Toate acestea vor duce, cel mai probabil, la o subutilizare acuta a capacitatilor de productie. In fine, in cel de-al treilea rand, modul de lucru la distanta s-a dovedit atat de eficient incat este foarte putin probabila o revenire la modelele clasice de abordare. De aceea, pe termen scurt o abordare rationala ar impune, printre altele: lansarea de noi oferte si canale digitale, dezvoltarea generatiei urmatoare de date si modele pentru optimizarea performantei, consolidarea stocurilor de talente digital si pregatirea corespunzatoare a personalului pentru adaptarea la noua paradigma. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA