Marți, 16 Decembrie 2025
RO EN

CEMACON: Piata de caramida poate atinge nivelul din 2008 in acest an

Consumul de caramida din Romania a crescut cu 9% anul trecut, comparativ cu nivelul din 2015, pe termen mediu fiind estimata mentinerea acestui ritm de crestere, in special datorita dezvoltarii pietei constructiilor rezidentiale, potrivit opiniei lui Liviu Stoleru, directorul general al companiei Cemacon, unul dintre liderii pietei de profil. Mai mult, conform previziunilor, piata blocurilor ceramice poate atinge, in acest an, nivelul-record din 2008, perioada de referinta pentru domeniul constructiilor din tara noastra.
In acest context, managerul Cemacon isi mentine estimarile privind cresterea de 5% a cifrei de afaceri a companiei in 2017, fata de nivelul cifrei de afaceri brute de circa 20 milioane de euro realizata anul trecut.
"In primele cinci luni ale anului in curs suntem in buget si ne mentinem obiectivele de crestere pentru acest an. Ne propunem sa crestem business-ul, inclusiv prin proiecte de investitii. Deocamdata, suntem in discutii referitoare la oportunitatile existente pe piata. Atentia noastra este indreptata spre cresterea vanzarilor tuturor categoriilor de produse din portofoliu - blocuri ceramice, buiandrugi si cosuri de fum. Anul acesta vom aduce pe piata cel putin doua produse noi, foarte solicitate de clientii nostri", a declarat Liviu Stoleru.
Cemacon detine doua unitati de productie a caramizilor, la Zalau si la Recea, zona predilecta de livrare fiind reprezentata de regiunea Transilvaniei. Totodata, conform datelor companiei, cele mai mari proiecte realizate cu blocuri ceramice livrate de societate sunt localizate in Cluj-Napoca, Oradea, Arad si Satu Mare.
"Strategia noastra comerciala are la baza vanzarea in principal catre proiecte rezidentiale de dimensiuni medii si mici, in special catre santierele de case unifamiliale", a precizat directorul companiei.
Conform managerului, una dintre principalele dificultati intampinate in aceasta perioada favorabila vanzarilor este reprezentata de mentinerea la un nivel scazut al preturilor. "Avem de-a face acum cu o piata in crestere, fapt ce faciliteaza activitatea tuturor jucatorilor de pe piata. Sunt, insa, cateva aspecte care ingreuneaza evolutia business-urilor in constructii. In cazul nostru, un element este ca pretul de vanzare a blocurilor ceramice se mentine, in continuare, redus. Chiar daca nivelul cantitativ al consumului il atinge, in curand, pe cel din 2008, preturile de vanzare sunt cu 35% mai mici. Apoi, ca o situatie regasita in toate industriile, resursa umana incepe sa fie o provocare. Gasirea de profesionisti, indiferent de nivelul ierarhic, determinati si motivati, este tot mai anevoioasa", a mai spus Liviu Stoleru.
 

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA