Duminică, 04 Mai 2025
RO EN

CEMACON: Piata de caramida poate atinge nivelul din 2008 in acest an

Consumul de caramida din Romania a crescut cu 9% anul trecut, comparativ cu nivelul din 2015, pe termen mediu fiind estimata mentinerea acestui ritm de crestere, in special datorita dezvoltarii pietei constructiilor rezidentiale, potrivit opiniei lui Liviu Stoleru, directorul general al companiei Cemacon, unul dintre liderii pietei de profil. Mai mult, conform previziunilor, piata blocurilor ceramice poate atinge, in acest an, nivelul-record din 2008, perioada de referinta pentru domeniul constructiilor din tara noastra.
In acest context, managerul Cemacon isi mentine estimarile privind cresterea de 5% a cifrei de afaceri a companiei in 2017, fata de nivelul cifrei de afaceri brute de circa 20 milioane de euro realizata anul trecut.
"In primele cinci luni ale anului in curs suntem in buget si ne mentinem obiectivele de crestere pentru acest an. Ne propunem sa crestem business-ul, inclusiv prin proiecte de investitii. Deocamdata, suntem in discutii referitoare la oportunitatile existente pe piata. Atentia noastra este indreptata spre cresterea vanzarilor tuturor categoriilor de produse din portofoliu - blocuri ceramice, buiandrugi si cosuri de fum. Anul acesta vom aduce pe piata cel putin doua produse noi, foarte solicitate de clientii nostri", a declarat Liviu Stoleru.
Cemacon detine doua unitati de productie a caramizilor, la Zalau si la Recea, zona predilecta de livrare fiind reprezentata de regiunea Transilvaniei. Totodata, conform datelor companiei, cele mai mari proiecte realizate cu blocuri ceramice livrate de societate sunt localizate in Cluj-Napoca, Oradea, Arad si Satu Mare.
"Strategia noastra comerciala are la baza vanzarea in principal catre proiecte rezidentiale de dimensiuni medii si mici, in special catre santierele de case unifamiliale", a precizat directorul companiei.
Conform managerului, una dintre principalele dificultati intampinate in aceasta perioada favorabila vanzarilor este reprezentata de mentinerea la un nivel scazut al preturilor. "Avem de-a face acum cu o piata in crestere, fapt ce faciliteaza activitatea tuturor jucatorilor de pe piata. Sunt, insa, cateva aspecte care ingreuneaza evolutia business-urilor in constructii. In cazul nostru, un element este ca pretul de vanzare a blocurilor ceramice se mentine, in continuare, redus. Chiar daca nivelul cantitativ al consumului il atinge, in curand, pe cel din 2008, preturile de vanzare sunt cu 35% mai mici. Apoi, ca o situatie regasita in toate industriile, resursa umana incepe sa fie o provocare. Gasirea de profesionisti, indiferent de nivelul ierarhic, determinati si motivati, este tot mai anevoioasa", a mai spus Liviu Stoleru.
 

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA