
Compania Carboplak - Bucuresti,  specializata in productia si comercializarea unei  game diverse de placi  celulare din policarbonat si accesorii de montaj, exporta aproximativ  25% dintre produsele realizate in Serbia, Muntenegru, Macedonia,  Bulgaria si Ucraina si intentioneaza ca anul acesta sa acceseze si piata  din Ungaria. Pe piata interna sunt solicitate preponderent panouri  subtiri (4 pana la 8 milimetri grosime), firma avand posibilitatea sa  realizeze si comenzi speciale.
Doru Ohota, director general al Carboplak:  „Pe plan autohton, colaboram cu distribuitori specializati si retelele  DIY, precum si cu firme de constructii specializate, ceea ce ne ajuta sa  acoperim intreg teritoriul tarii. Dispunem de o linie de extrudare  complet automatizata, cu o capacitate de productie de 1.800 tone/an,  materia prima provenind de la firmele Bayer si Sabic, iar produsele  fiind certificate conform normelor europene. In acest an, avem  programate investitii pentru dezvoltarea si diversificarea productiei  (in valoare de  aproximativ 0,5 milioane de euro) care ne vor permite sa  extindem gama sortimentala. De asemenea, efectuam lucrari de  modernizare a showroom-ului propriu. Totodata, avem in lucru un studiu  de fezabilitate pentru o investitie in valoare de peste doua milioane de  euro care prevede achizitia in 2012 a unei noi linii de extrudare ce va  determina o majorare cu 70% a capacitatii de fabricatie, productia  acestei linii fiind destinata cu precadere pentru export. Concomitent,  vom continua dotarea laboratorului propriu de incercari. Pentru 2012  strategia noastra este de extindere a activitatii prin diversificarea  portofoliului si cresterea vanzarilor interne/externe. In 2010 am  inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 11,4 milioane lei si  intrucat vanzarile din primul semestru al anului curent au fost mai mari  decat cele din intervalul similar din 2010, estimam realizarea unei  cresteri cu 12% a veniturilor. Factorii care ne-au influentat negativ  activitatea in ultimii ani au fost criza economica, lipsa investitiilor  de stat/private, disfunctiile legislative si stoparea creditarii. In  2011 cele mai mari probleme au fost generate de criza sectorului de  constructii si de scaderea puterii de cumparare a populatiei. O alta  dificultate este reprezentata de faptul ca piata interna este foarte  sensibila la pret si suntem nevoiti sa concuram cu produse surogat de  slaba calitate si necertificate, profitandu-se de lipsa de informare a  utilizatorilor finali. Pe segmentul nostru de piata s-a inregistrat in  prima parte a anului o usoara crestere, tendinta generala fiind  asemanatoare cu cea din tarile Europei de Vest, diferentele  inregistrandu-se in structura cererii. Desi piata nationala este inca in  curs de maturizare, consumul mediu intern situandu-se mult sub cel din  tarile dezvoltate,  perioada de recesiune pe care o traversam a  influentat negativ dinamica consumului, desi policarbonatul ca material  prezinta o serie de avantaje majore precum rezistenta extraordinara la  impact, flexibilitatea, gradul ridicat de transmitere a luminii etc.”
   		
		
		
	



